Na goed begin laat Heeze de punten toch in Horst.

Wittenhorst 1 (zon)

20 september 2020 14:30

Wittenhorst 1 – RKSV Heeze 1     5-3

Scoreverloop:

8e minuut 0-1 Jorg van Galen

26e minuut 0-2 Jorg van Galen (strafschop)

35e minuut 1-2 Frank Peeters

43e minuut 2-2 Jeroen Verkennis (strafschop)

63e minuut 3-2 Frank Peeters

78e minuut 4-2 Michiel Hansen

81e minuut 4-3 Noud Doezé

89e minuut 5-3 Jeroen Verkennis

Na goed begin laat Heeze de punten toch in Horst.

Vanaf het begin gingen beide teams er goed tegen aan. De bezoekers kwamen al in de 8e minuut op voorsprong. Een verre inworp van Gijs Moerenhout belandde in de doelmond en werd doorgekopt. Jorg van Galen pikte de bal attent op en via de doelman schoot hij in de verre hoek binnen: 0-1. Of het op dat vroege moment verdiend was is moeilijk te zeggen, maar hij telde. En Heeze ging door, maar sprong slordig om met een aantal kansen. Of ze werden om zeep geholpen door de doelman. Toch verdubbelde de gasten in de 26e minuut de voorsprong. Jorg werd onreglementair onderuit gehaald binnen de zestien: strafschop. Hij ging zelf achter de bal staan en schoof de bal onberispelijk en onhoudbaar in de uiterste linkerhoek: 0-2. Een ongekende weelde. Die ze echter niet konden dragen. Het werd allemaal wat rommeliger en onzuiverder, ook omdat de thuisploeg er feller in ging. Nog voor de rust werd het dan ook gelijk. Eerst liet Frank Peeters in de 35e minuut een afstandsschot los van buiten de zestien. Het leek houdbaar voor de doelman, maar het verdween in de korte hoek tegen de touwen. En twee minuten voor de rust werd een speler van Wittenhorst net binnen het strafschopgebied onderuit getikt. Ook hier kon de scheidsrechter niet anders beslissen dan een strafschop. Jeroen Verkennis gaf de Heezer doelman geen schijn van kans: 2-2. Met deze stand gingen we de rust in.

In de tweede helft wilden beide elftallen voor de winst gaan. Het werd wat onvriendelijker over en weer. En bij een snelle inworp van Wittenhorst had de Heezer verdediging beter op kunnen letten in plaats van te appelleren. Want de bal werd doorgespeeld naar Frank Peeters, die goed diep stond opgesteld. De doelman kwam nog uit, maar werd met een schuiver gepasseerd: 3-2. Diezelfde doelman stond een kwartier later wat te ver voor zijn doel. Michiel Hansen had dat door en met grote boogbal vanaf zeker dertig meter wist hij hem te verschalken. Al achteruit lopend zag hij de bal over hem heen in het doel belanden: 4-2. De wedstrijd leek gespeeld. Toen drie minuten later Noud Doezé werd aangespeeld en hij zich vrijmaakte van de verdediging, kon hij de 4-3 onder de uitkomende doelman in het net schieten. Even was er nog wat hoop bij de gasten. Maar toen twee minuten voor tijd de linksbuiten van Wittenhorst zijn directe verdediger uitspeelde en een afgemeten voorzet gaf was het echt over. De bal belandde op het hoofd van Jeroen Verkennis en deze kopte onhoudbaar binnen.

Een verdiende overwinning. Toch waren er voor Heeze ook lichtpuntjes, waar ze op kunnen voortborduren. Of dat volgende week tegen Limburgia al kan, is nog onduidelijk wegens Corona-besmettingen bij de Limburgse club.