Heeze sluit een goed seizoen, enigszins geflatteerd, goed af.

Chevremont 1 (zon)

26 mei 2019 14:30

M. Pijnenburg

Onbekend

Evenals bij de uitwedstrijd waren beide teams aan elkaar gewaagd. Kansen over en weer, die gemist werden, en veel hoekschoppen, wat in ieder geval duidt op de aanvallende ambities. De bezoekers uit Chevremont hadden een licht veldoverwicht en dat werd in de 25e minuut ook tot uitdrukking gebracht in de stand. Na een snelle aanval over links werd een schot gelost, maar de Heezer doelman kon deze afslaan. Helaas voor hem belandde de bal voor de voeten van Daniel Meijer, die deze kans uitstekend verzilverde: 0-1.

Dat was ook de ruststand.

In het tweede bedrijf eigenlijk hetzelfde beeld met de aantekening dat nu Heeze een licht veldoverwicht verkreeg. Toch duurde het tot de 85e minuut vooraleer dit ook in de stand duidelijk werd gemaakt. In de 85e minuut werd Jorg over links diep gestuurd. Hij kapte zijn directe tegenstander uit en schoot de bal in de lange hoek raak: 1-1.

Iedereen kon zich al neerleggen bij een terecht gelijkspel. Maar Ivo Moerenhout dacht daar duidelijk anders over. In de 89e minuut werd hij, startend van eigen helft, diep gestuurd. De uitkomende doelman probeerde hem te torpederen, maar hij stond snel weer op de been en kon de bal in het lege doel plaatsen: 2-1. Drie minuten later een bijna identieke situatie. Hij werd weer diep gestuurd, maar deze keer gaf hij de doelman geen kans en passeerde hem in de rechter hoek: 3-1. Vlak daarna floot de goed leidende scheidsrechter voor het einde.

Een goede afsluiting van een goed verlopen seizoen met een verdienstelijke 6e plaats als eindresultaat.

Ook kunnen de spelers met een goed gevoel naar het toetje van dit seizoen: de finale van de Districtsbeker in Haarsteeg op zaterdag 8 juni. Dat wordt een mooie happening met veel supporters die meereizen en hopelijk met een goed slotakkoord.

RKSV Heeze 1 – Chevremont 1     3-1

Scoreverloop: