Doelpuntrijke wedstrijd Heeze 1 - Eindhoven AV 1

HEEZE

Wedstrijdverslag zondag 12 mei 2024

RKSV Heeze 1 – FC Eindhoven av 1     5 - 2

In een doelpuntrijke wedstrijd speelt Heeze zich zo goed als zeker vrij.

In het begin leek het geen makkie te worden voor de thuisclub. De bezoekers vielen fris en vrolijk aan en Heeze had pech dat een doelpunt wegens buitenspel werd afgekeurd. Bij een spelhervatting in de 13e minuut schoot de Eindhovense doelman de bal naar voren. De Heezer goalie werd uitgespeeld en de voorgegeven bal werd door Jason van Klinken in het lege doel gedeponeerd: 0-1. Dat was verrassend. Heeze zette aan en al na vijf minuten had dat succes. Jeroen van Seggelen kon een goedlopende aanval succesvol afronden: 1-1. De Eindhovenaren lieten zich niet kennen en kwamen na vier minuten weer op een, op dat moment verdiende, voorsprong. Een snelle, perfect uitgevoerde counter werd onhoudbaar door Niek Ligtvoet binnengeschoten: 1-2. Even moest Heeze zoeken naar een antwoord. Dat werd in de 33e minuut gevonden. Een door Jorg van Galen genomen vrije trap van rechts belandde bij Tom Derkx. Van buiten de zestien schoot hij met een geplaatst en nog niet eens zo hard schot de bal langs iedereen heen en deze verdween in de linker benedenhoek: 2-2.

In de blessuretijd van de eerst helft kwam de thuisclub voor de eerste keer op voorsprong. Gijs Moerenhout werd diep gestuurd, speelde zich vrij en scoorde: 3-2.

In het tweede bedrijf ging Gijs door met wat hij in de eerste helft was begonnen. Twee minuten na de aftrap wist hij een hoekschop bij de tweede paal om te zetten in de 4-2. Dat was voldoende, want Eindhoven was niet bij machte om nog iets aan deze stand te veranderen. Dat hadden de Heezer schutters wel gekund. En met grote cijfers. Maar er werden grote kansen gemist. Alleen Gijs kon zijn hattrick in de 62e minuut volmaken door de diep gespeelde bal van Jorg op waarde te schatten en de 5-2 langs de Eindhovense doelman tegen de touwen te schieten.

Gescoord werd er niet meer en het was wel goed zo. Formeel hebben ze nog twee punten nodig om helemaal gevrijwaard te zijn van nacompetitie. Maar gezien het komende programma is het nu al voldoende. Met de nodige ”als-en” kunnen onze jongens misschien nog wel de tweede periodetitel behalen. Daar moeten we maar niet aan denken.