Heeze krijgt zevenklapper om de oren in de derby tegen Geldrop

Woenselse Boys 5

RKSV Heeze 4

10 april 2022 14:30

O Bahceci

Sportpark de Hondsheuvels
J C Dirkxpad 1
5631BZ
EINDHOVEN
tel. 040-2473232

In de eerste helft deden de bezoekers nog redelijk goed mee. Wat kansen over en weer zorgde langs de lijn voor verwachtingen aan beide zijden. Het was de thuisclub, die de score opende. In de 25e minuut liet de Heezer doelman een houdbare bal los en de verdediging kon het leer niet wegwerken. Wessel van Moorsel gaf van dichtbij de doelman geen kans en tikte de 1-0 binnen. Een klein kwartier later ontstond er een bijna identieke rommelige situatie voor het Heezer doel. In eerste instantie kon de doelman de inzet nog keren, maar uit een echte scrimmage kon Tom Sas het beslissende zetje geven: 2-0. Dat was ook de ruststand.

Alles leek nog mogelijk in het tweede bedrijf.

In de 51e minuut leek de wedstrijd gespeeld. De ingevallen Lars de Haas werd bij een aanval van Geldrop binnen de zestien onreglementair afgestopt: strafschop. Deze werd door Gideon Pieschel vlekkeloos benut en bracht daarmee de stand op 3-0. Wedstrijd gespeeld. Bij Heeze leek iets te knakken en Geldrop begon aan een goede periode. Met een afstandsschot in de uiterste linker benedenhoek bracht Gideon Pieschel in de 63e minuut de 4-0 op het scorebord. Twaalf minuten later voltooide dezelfde speler zijn echte hattrick toen hij werd diep gestuurd en alleen op de doelman af ging. Deze werd met een beheerste schuiver kansloos gelaten: 5-0.

In de 78e minuut kopte Lars de Haas, uit een hoekschop van links, de 6-0 tegen de touwen. Vier minuten later schoot Bram de Beer de voor hem klaargelegde bal hard in het doel en bepaalde daarmee de 7-0 eindstand.

Er viel weinig af te dingen op deze nederlaag. Geldrop was, zeker in de tweede helft, de absoluut betere partij.

Een slechte generale voor de uitwedstrijd volgende week tegen koploper Sv Venray.

Gelukkig ging de prijs van de loterij, een fiets van fietsenwinkel John Vermeulen, wel mee naar Heeze.