Heeze bekert verder.

T. Martens

Wedstrijdverslag zondag 11-11-2018, bekerduel RKSV Heeze 1 – Geldrop 2     3-2

Scoreverloop:

19e minuut      0-1       ?

27e minuut      1-1       Noud Doezé

63e minuut      2-1       Koen van Lierop

78e minuut      3-1       Steven van Dijk

90+1e minuut  3-2       ?

Heeze bekert verder.

Het eerste kwartier was voor Geldrop 2. Ze waren duidelijk de betere partij. In de 19e minuut kwamen ze dan ook niet onterecht op voorsprong. Na een aanval over links werd de bal uit een voorzet binnen geschoten: 0-1.

Daarna kwam de thuisploeg beter in het spel. In de 27e minuut kregen ze een vrije trap op zo’n 20 meter van het doel. Na enig onderling beraad was het Noud Doezé die deze vrije trap nam. En dat deed hij goed. Met een harde, lage schuiver in de uiterste linkerhoek, liet hij de Geldropse doelman geen kans, hoewel die in de goede hoek lag: 1-1.

Tot de rust kwam daar geen verandering in.

In de tweede helft waren er wat omzettingen bij de thuisploeg. Tom Krieckaert en Steven van Dijk kwamen in de ploeg en dat gaf wat meer stabiliteit.

In de 63e minuut had dat resultaat. Berend Michels gaf een voorzet van links, die uiteindelijk bij Koen van Lierop belandde. Deze bedacht zich geen seconde en schoot de bal tegen de touwen: 2-1.

Een kwartier later leek Steven van Dijk de wedstrijd te beslissen. Jorg van Galen stuurde hem diep. De grensrechter vlagde voor buitenspel, maar Steven mocht door van de goed leidende scheidsrechter en gaf de doelman geen kans: 3-1.

De bezoekers drongen aan en in de blessuretijd werd een afstandsschot doorgekopt (het was niet duidelijk door wie) en de bal verdween over de Heezer doelman in de goal: 3-2.

Dat was ook het laatste wapenfeit van de wedstrijd.

Heeze bekert verder en speelde een goede generale voor de thuiswedstrijd tegen het eerste van Geldrop volgende week zondag 18-11-2018.