Heeze legt ZSV weinig in de weg (al met gedachten bij halve finale beker?)

RKSV Heeze 1 (zon)

ZSV 1 (zon)

5 mei 2019 14:30

K.Mandemakers

Wedstrijdverslag zondag 5 mei 2019

RKSV Heeze 1 – ZSV 1     1-2

Scoreverloop:

30e minuut      0-1       Koen Kuunders

65e minuut      0-2       Marco Manders

89e minuut      1-2       Ivo Moerenhout

Heeze legt ZSV weinig in de weg (al met gedachten bij halve finale beker?)

In het eerste half uur leken de partijen redelijk aan elkaar gewaagd. De voorsprong van de bezoekers kwam dan ook eigenlijk uit de lucht vallen. De verdediging van Heeze was even de kluts kwijt. Een bal breed kwam niet goed aan en werd verkeerd beoordeeld. Koen Kuunders kon oppikken en hij draaide zich goed vrij. Hij liet de doelman kansloos en schoot de 0-1 beheerst tegen de touwen.

De thuisploeg ging er niet beter door spelen. Alleen vlak voor rust kregen ze een dot van een kans, maar de bal werd net voor langs geschoten.

In de tweede helft had ZSV het betere van het spel. Ze waren sneller en accurater en na 20 minuten resulteerde dat in een verdubbeling van de score. Uit een hoekschop van rechts kon Marco Manders redelijk ongehinderd de 0-2 binnen koppen.

En daarmee was de wedstrijd eigenlijk gespeeld.

Dat Ivo Moerenhout in de slotfase van de wedstrijd rechtstreeks uit een vrije trap de 1-2 kon scoren was leuk voor zijn doelsaldo, maar niet meer dan dat.

ZSV werd door de overwinning kampioen van de tweede periode en Heeze kan zich gaan voorbereiden op de halve finale van de districtsbeker tegen Achilles Veen die dinsdagavond 7 mei om 20.00 uur wordt gespeeld.