Heeze scoort het meest in doelpuntrijke wedstrijd

Wittenhorst 1 (zon)

31 maart 2019 14:30

R. Koster

Wedstrijdverslag zondag 31 maart 2019

RKSV Heeze 1 – Wittenhorst 1     5-3

Scoreverloop:

11e minuut      1-0       Ivo Moerenhout

27e minuut      2-0       Jorg van Galen

34e minuut      3-0       Rens van den Kerkhof

39e minuut      4-0       E.d. Wittenhorst

59e minuut      4-1       Thom Derks

75e minuut      4-2       Joep Beurskens

80e minuut      5-2       Tom Derkx

85e minuut      5-3       Thom Derks

De thuisploeg wilde er duidelijk iets van maken en begon goed aan de wedstrijd. Al in de 11e minuut kon Ivo Moerenhout profiteren van een fout in de Horster verdediging. De doelman speelde de bal (te zacht) naar een verdediger. Ivo was er sneller bij, pikte de bal op, ging op het doel af en scoorde de 1-0.

Heeze bleef de bovenliggende partij en kon dat ook in de score tot uiting brengen. In de 27e minuut kregen ze een vrije trap op ruim 20 meter van het doel. Ivo Moerenhout stapte over de bal en Jorg schoot hem dwars door de muur langs de kansloze doelman tegen d touwen: 2-0. Zeven minuten later kreeg de thuisploeg weer een vrije trap nadat Noud Doezé onderuit was gehaald. Deze keer iets meer naar de zijkant en dus ook wat verder van het doel af. Rens van den Kerkhof nam hem met de nodige precisie. Omdat iedereen, inclusief de doelman, mistastte verdween de bal zo maar in het doel: 3-0. Vijf minuten later verdiende Heeze een hoekschop. Deze werd door Jorg van Galen op Rens van den Kerkhof gespeeld. Deze haalde weer uit en omdat een verdediger het leer van richting veranderde verdween de bal wel in het doel, maar kreeg Rens hem niet op zijn naam: 4-0. Zo werd de rust gehaald en leek de wedstrijd gespeeld.

Na de thee leek Heeze het wel te geloven. Met zo’n voorsprong was dat ook wel enigszins te verklaren. Maar Wittenhorst dacht daar toch anders over. In de 59e minuut kreeg Thom Derks de bal mee uit een ongelukkige kluts van twee Heezer verdedigers. Hij liet de doelman geen kans en zette het cadeautje om in een doelpunt: 4-1. En toen in de 75e minuut Joep Beurkens uit een scrimmage na een hoekschop de 4-2 aantekende kregen de bezoekers weer hoop en togen in de aanval. Dat gaf de Heezer aanval wat meer ruimte en daar profiteerde de vlak daarvoor ingevallen Tom Derkx van. Hij kreeg in de 80e minuut op rechts de bal toegespeeld en ontliep op snelheid de verdedigers en ging allen op de doelman af. Via diezelfde doelman schiet hij raak voor de 5-2. Dat moest voldoende zijn.

Toch konden de bezoekers in de 85e minuut de stand nog enigszins dragelijker maken. Mark Claassen haalde de aanstormende spits binnen de zestien onderuit. Rood voor hem en een strafschop voor Wittenhorst. Deze werd door Thom Derks onberispelijk binnen geschoten: 5-3. Gelukkig bleef het daarbij en kon Heeze drie punten op het conto bijschrijven. Een goed gevoel. Ze hoeven niet direct meer naar onderen te kijken.

Volgende week uit naar weer Wittenhorst. Benieuwd hoe dat gaat lopen.