Heeze vergeet te scoren en krijgt deksel op de neus.

ZSV 1 (zon)

RKSV Heeze 1 (zon)

4 november 2018 14:30

Wedstrijdverslag zondag 4 november 2018

ZSV 1 – RKSV Heeze 1     1-1

Scoreverloop:

80e minuut      0-1       Marco Manders (e.d.)

90+4e minuut  1-1       Marco Manders

Heeze vergeet te scoren en krijgt deksel op de neus.

Over de eerste helft valt weinig spannends te melden. De ploegen hielden elkaar in evenwicht met kansen over en weer, maar geen doelpunten. De brilstand was dan ook terecht bij de rust.

In de tweede helft begonnen de bezoekers aanvallender en kregen een duidelijk overwicht. Met zeker 3 á 4 hele goede kansen voor de Heezer voorhoede hadden ze op een voorsprong moeten komen.

In de 70e minuut kreeg Tom Krieckaert van Heeze de bal ongelukkig op de borst en op de arm toen hij zich in de baan van een schot gooide. De scheidsrechter beoordeelde dat als handspel en het ontnemen van een doelkans. Gevolg: rode kaart voor Tom en een strafschop. Deze werd, helaas voor de thuisploeg, ruim naast geschoten.

Heeze moest dus met tien man verder. Toch kwamen ze op een voorsprong, al hadden ze daar wel de hulp van de thuisploeg voor nodig. In de 80e minuut werd bij een voorzet van links de bal ongelukkig door Marco Manders in de eigen verre hoek gekopt: 0-1.

Dit was voor ZSV het sein om massaal ten aanval te gaan. Heeze hield heel lang stand, maar in de blessuretijd moest het toch het hoofd buigen. Een makkelijk gegeven vrije trap werd goed voor getrokken. De ongedekte Marco Manders kon ongehinderd raak koppen voor de 1-1. Leuk voor hem dat hij zijn eerdere fout goed maakte. De bezoekers hielden echter een katterig gevoel over aan de wedstrijd. Er had meer in gezeten.

Nu gaan we voor de dubbel tegen Geldrop. Eerst de bekerwedstrijd tegen Geldrop 2 en dan de competitiewedstrijd tegen Geldrop 1. Allebei thuis.