De drie punten blijven in Heeze

RKSV Heeze 1 (zon)

De Valk 1 (zon)

24 maart 2019 14:30

G Stevens

Wedstrijdverslag zondag 24 maart 2019

RKSV Heeze 1 – De Valk 1     2-1

Scoreverloop:

38e minuut      1-0       Rens van den Kerkhof

40e minuut      2-0       Ivo Moerenhout

88e minuut      2-1       Brian Vermeer

De drie punten blijven in Heeze.

Vandaag moest het gebeuren voor de thuisclub. Na de uitnederlaag en de mindere wedstrijden van de afgelopen tijd, was er alles aan gelegen om vandaag te winnen.

Dat lieten de Heezer spelers ook blijken, want ze begonnen goed aan de wedstrijd. Ze hadden duidelijk het betere van het spel. Maar aan het voetbal van De Valk was niet te zien dat ze onder aan de lijst bungelen. Het was dus voor Heeze nog geen gelopen koers.

Daar kwam binnen twee minuten verandering in. In de 38e minuut belandde bij een aanval van Heeze de bal bij Rens van den Kerkhof, die zich zeker 30 meter van het vijandelijke doel bevond. Hij nam aan, legde de bal goed en met een ziedend schot verdween het leer onhoudbaar voor de doelman in een streep in de linker bovenhoek: 1-0.

Na de aftrap van De Valk veroverde Heeze de bal. Op links werd Noud Doezé diep gestuurd. Deze gaf een uitstekende voorzet, welke door Ivo Moerenhout makkelijk werd binnengetikt: 2-0. Dat voetbalde wat makkelijker zou je denken. De resterende minuten van de eerste helft werden uit gevoetbald.

Het tweede bedrijf was niet om aan te gluren. Heeze hoefde niet zo nodig en de bezoekers speelden veel lange ballen (want het was een slecht veld vonden ze; zij zijn kunstgras gewend), die niet aankwamen of konden worden weggewerkt. En zo sukkelde de wedstrijd verder. Pas 2 minuten voor het einde kon De Valk de aansluitingstreffer scoren. Uit een vrije trap kon de Heezer verdediging de bal wegwerken. Deze belandde echter voor de voeten van Brian Vermeer, die uithaalde en doel trof: 2-1. Er was niet voldoende tijd meer om iets aan deze stand te veranderen, zodat de drie punten in Heeze bleven.

In de volgende wedstrijden tegen Wittenhorst kunnen ze hier een vervolg aan geven. Eerst volgende week in de thuiswedstrijd en de week er op in de uitwedstrijd. Dat moet toch zeker drie punten opleveren.

foto's: Carlijn Steenbakkers