Heeze overklast Bekkerveld

1e klasse D

21 oktober 2018 14:30

Onbekend

In het begin van de wedstrijd ging het nog gelijk op, al leek de thuisploeg iets beter, omdat ze wat nadrukkelijker voor het doel van de tegenstander kwamen. Dat overwicht kwam ook tot uitdrukking in de stand. In de 14e minuut gaf Noud Doezé op rechts met de buitenkant van de linker voet een prachtige pass op Jorg van Galen. Deze begon aan een solo run, die eindigde toen hij vlak voor het doel onderuit werd gehaald. De toegekende strafschop schoot hij zelf binnen: 1-0. Heeze leek hierdoor beter te gaan spelen en aanval na aanval rolde naar het Bekkerveldse doel. In de 20e minuut kwam er een voorzet van links die door Noud Doezé werd doorgekopt en bij de tweede paal reageerde Steven van Dijk alert en kopte de 2-0  binnen. En voor rust kwam er nog meer. Eerst door Ivo Moerenhout, die een doorgekopte voorzet tegen de touwen schopte en 2 minuten later was het weer Jorg van Galen die een pass van Gijs Moerenhout met een ziedend afstandsschot afrondde: 4-0. Een ongekende weelde bij de rust.

De tweede helft begon voor de bezoekers met een beetje hoop, toen Sjoerd Pellegrom de 4-1 maakte. Even probeerden ze door te zetten, maar al snel nam de cthuisploeg het initiatief weer over. Pas in de 75e minuut kon Jorg van Galen de score uitbreiden. Hij werd diep gestuurd en schudde de verdediger af en ook de uitkomende doelman werd omspeeld. Daarna was het makkelijk om het lege doel te vinden: 5-1. En nog vond Heeze het niet genoeg. In de 81e minuut kwam Gijs Moerenhout van eigen helft en stoomde alleen op de doelman af, die vervolgens geen schijn van kans had op het geplaatste schot: 6-1. Een mooi slotakkoord van een goed gespeelde wedstrijd. We gaan ongetwijfeld meer zien.

Scoreverloop:

14e minuut      1-0       Jorg van Galen (strafschop)

25e minuut      2-0       Steven van Dijk

38e minuut      3-0       Ivo Moerenhout