Twee snelle strafschoppen tegen doen Heeze de das om.

RKSV Heeze 1 (zon)

Venlosche Boys 1 (zon)

17 maart 2019 14:30

S. Huijs

Onbekend

De bezoekers uit Venlo waren vanaf het begin iets feller en nauwkeuriger dan Heeze. Toch hadden ze de hulp van de scheidsrechter nodig om op voorsprong te komen. Bij een duel tussen een Heezer verdediger en een Venlose aanvaller in de hoek van de zestien bij de achterlijn, zag hij een overtreding en gaf een strafschop. Deze werd door Sjors Boots vlekkeloos binnen geschoten: 0-1. Een minuut later, nadat de Boys de bal heroverd hadden, werd de spits diep gestuurd. Deze wilde de doelman omspelen en werd door deze aangetikt. Ook hier zag de scheidsrechter een overtreding en dus weer een pingel. Dezelfde Sjors Boots schoot deze keer in de andere hoek weer raak: 0-2. Gelukkig kon de thuisclub drie minuten later de aansluitingstreffer scoren. Een voorzet van rechts werd weggewerkt en de afvallende bal belandde bij Ivo Moerenhout die zich niet bedacht en de 1-2 aantekende. Hoezeer beide partijen het ook probeerden, deze stand werd tot de rust niet gewijzigd.

Na de thee leek Heeze op te leven. Dat was ook nodig. Maar pas in de 62e minuut had dat resultaat. Een hard afstandsschot werd door de Venlose doelman gekeerd, de bal belandde via Gijs Moerenhout bij broer Ivo, die de gelijkmaker produceerde. Vanaf de aftrap toog Venlose Boys in de aanval, Heeze leek wat minder attent en het was meteen weer raak: 2-3.

Dat bleek een tik voor de thuisclub. De Boys kregen het betere van het spel, maar zo lang zij niet scoorden was er nog hoop voor de thuisclub. Een slotoffensief moest uitsluitsel brengen. Maar de Venlose verdediging hield stand. En toen een duidelijke handsbal van een verdediger niet tot een strafschop werd omgezet, was het gebeurd voor Heeze. Er waren nog wat irritaties, maar die hadden geen gevolgen meer.

Een duidelijke nederlaag voor Heeze. Volgende week tegen De Valk liggen er nieuwe kansen.

RKSV Heeze  - Venlosche Boys 1     2-3

Scoreverloop:

11e minuut      0-1       Sjors Boots (strafschop)

12e minuut      0-2       Sjors Boots (strafschop)

15e minuut      1-2       Ivo Moerenhout

62e minuut      2-2       Ivo Moerenhout

63e minuut      2-3       ?