Eerste wedstrijd in de 1e klasse levert geen punten op voor Heeze.

EHC/Heuts 1 (zon)

RKSV Heeze 1 (zon)

23 september 2018 14:30

Onbekend

Het eerste half uur waren beide ploegen aan elkaar gewaagd. Wat kleine kansjes over en weer. De voorsprong van Heeze kwam dan ook uit de lucht vallen uit een standaard situatie. Een hoekschop van links werd door Noud Doezé laag voor geschoten. Jorg van Galen maakte een overstap en Ivo Moerenhout kon van de rand van de zestien hard binnen schieten: 0-1.
Dat leek de ruststand te worden, maar net voor de rust kwam EHC op gelijke hoogte toen Lars Gulpen met een hard afstandsschot de 1-1 aantekende.
De tweede helft begon eigenlijk hetzelfde als de eerste. Toch zette de thuisploeg iets aan en dat loonde. Bij een aanval over rechts werd de bal hard en laag voorgegeven en Tim Maassen kon de bal intikken: 2-1.
De gasten gaven zich niet zomaar gewonnen. Hun ritme werd echter onderbroken door het stilleggen van de wedstrijd. De grensrechter vond dat de lijnen niet meer goed zichtbaar waren (wegens de aanhoudende regen). Er diende eerst gekalkt te worden.
De verplichte pauze pakte goed uit voor EHC. Want met nog ongeveer een kwartier te spelen maakte Tim Maassen zijn tweede doelpunt: 3-1.
Heeze probeerde het nog wel, maar verder dan een doelpunt in de laatste minuut kwamen ze niet. Een assist van Ivo stelde Gijs Moerenhout in staat om de 3-2 op het scorebord te zetten. En daar bleef het bij.
Geen denderende start in de Eerste Klasse voor Heeze, maar het vertoonde spel gaf wel hoop voor de toekomst.

33e minuut      0-1       Ivo Moerenhout
44e minuut      1-1       Lars Gulpen