Heeze geeft winst in blessuretijd uit handen

Sportclub Susteren 1 (zon)

14 april 2019 14:30

Onbekend

De thuisploeg kon zich vandaag definitief vrijspelen van degradatiezorgen en deed nog mee voor de derde periode titel. Daar was in de eerste helft weinig van te merken. De tegenstander was duidelijk de bovenliggende partij. Aanvallend waren ze beter en ze toonden meer inzet. Terwijl Heeze strooiden met foute passes en het nodige balverlies. Gelukkig voor Heeze kon Susteren het overwicht in de eerste helft niet in de score tot uitdrukking brengen en werd de rust met de brilstand bereikt.

Het begin van de tweede helft gaf het zelfde beeld. Totdat na een klein kwartier de thuisploeg, tegen de verhouding in, op een 1-0 voorsprong kwam. Een vrije trap van rechts belandt vlak bij de tweede paal, waar hij door Noud Doezé in het doel kon worden gewerkt. En in de 70e minuut werd deze voorsprong zelfs verdubbeld. Een inworp, ook van rechts, werd doorgekopt en belandde bij de opgekomen Jeroen van Seggelen, die ongehinderd de 2-0 tegen de touwen kon schieten. Een ongekende weelde gezien het vertoonde spel.

Maar Susteren gaf zich nog niet gewonnen en bleef druk zetten, zoals ze eigenlijk de hele wedstrijd had gedaan. De thuisploeg probeerde de voorsprong over de streep te trekken en kreeg zelfs een aantal kansjes om dat definitief te maken. Maar in de allerlaatste minuten werden de drie punten toch uit handen gegeven. In de 90e minuut viel Susteren aan over de rechter flank. Er volgde een strakke lage voorzet, die door Nick Meeuwissen binnen werd gelopen. En twee minuten later wist Bas Koolen uit een hoekschop in een mêlée van spelers de gelijkmaker de gelijkmaker te scoren: 2-2. De gasten kregen zelfs nog een kans om de winnende te maken, maar daar stak doelman Vincent Jansen een stokje voor.

Over de hele wedstrijd gezien was een gelijkspel de terechte uitslag, Maar het was zuur om de drie punten in de allerlaatste minuten te verspelen.

Op naar het dubbelprogramma met Pasen. Eerst zaterdag om 17.30 uur de inhaal wedstrijd tegen EHC en op Tweede Paasdag met de bus naar Schaesberg.

RKSV Heeze 1 – Sc Susteren 1     1-1

Scoreverloop: