Heeze weet weer wat winnen is.

Bekkerveld (zon)

RKSV Heeze 1 (zon)

24 februari 2019 14:30

Wedstrijdverslag zondag 24 februari 2019

Bekkerveld 1 – RKSV Heeze 1     1-4

Scoreverloop:

11e  minuut     1-0       Boy Raaijmakers

26e minuut      1-1       Ivo Moerenhout

37e minuut      1-2       Noud Doezé

58e minuut      1-3       Noud Doezé

90+2e minuut  1-4       Jorg van Galen

Heeze weet weer wat winnen is.

Vanaf de aftrap was het duidelijk, dat beide teams ervoor wilden gaan. De punten waren nodig om uit de onderste regionen te geraken. De thuisploeg kwam iets beter uit de startblokken, want al in de 11e minuut viel het eerste doelpunt. Bij een hoekschop van rechts bokste de Heezer doelman de bal weg. Deze belandde echter precies voor de voeten van Boy Raaijmakers. Die bedacht zich geen moment en haalde hard uit. De bal verdween onhoudbaar voor de doelman in de rechterhoek: 1-0.

Langzaam keerden de kansen zich en dat resulteerde in de 26e minuut in de gelijkmaker. Gijs Moerenhout bereikte met een lange bal broer Ivo. Deze nam tussen twee verdedigers goed aan, speelde zich vrij en schoot in de verre hoek, via de paal, raak: 1-1.

Acht minuten voor rust bevestigde Heeze dat ze goed bezig waren. Een dieptepass werd door Noud Doezé op waarde geschat. Hij nam goed aan, bleef rustig en schoot de bal rechts naast de doelman tegen de touwen: 1-2. Met die stand werd de rust bereikt.

Na de thee bleef het initiatief bij de bezoekers. Het duurde bijna een kwartier vooraleer dat beloond werd. De doelman van Bekkerveld schoof de bal, na een afgeslagen Heezer aanval, naar zijn linkerverdediger. Deze krijgt de bal niet goed onder controle en de aanstormende Noud Doezé ontfutseld hem het leer. Hij gaat op het doel af en met een bekeken lob, waarbij de doelman er nog aan zit, scoort hij de 1-3. Wedstrijd gespeeld. Ook Bekkerveld leek zich daarbij neer te leggen, al probeerden ze het nog wel. Heeze controleerde echter de wedstrijd en speelde hem goed uit. In de blessuretijd zette Jorg van Galen de punt op de “i”. Noud Doezé kreeg de bal op rechts. Hij had gelukkig oog voor de opkomende Jorg van Galen en speelde hem de bal uitstekend toe. Jorg ging op snelheid alleen op de doelman af en passeerde hem met een bekeken schot: 1-4.

Een terechte, maar ook broodnodige, overwinning van de rood-groene formatie. Ze zijn voorlopig uit de gevarenzone.