Heeze laat zich weer aftroeven

Geldrop 1 (zon)

3 februari 2019 14:30

Heeze laat zich weer aftroeven

De bezoekers begonnen goed aan de wedstrijd. Na een paar kansen was het al in de 6e minuut raak. Bij een aanval van Heeze wordt de bal voorgezet en Gijs Moerenhout kopt hem beheerst binnen: 0-1.

Langzaam nam de thuisclub het initiatief over. In de 29e minuut had dat resultaat. Gideon Pischel kreeg de bal toegespeeld en met twee verdedigers in zijn nek ging hij het strafschopgebied binnen en kon de bal toch in de rechter hoek schuiven. Dezelfde speler maakte 7 minuten later weer het verschil. Nu komt hij over links op het doel af en kon de bal naast de mistastende doelman in de korte hoek binnenschieten. Met deze stand werd de rust bereikt.

Geldrop kwam beter uit de rust, want al na 5 minuten kon Tom Dekkers uit een hoekschop van links koppend de 3-1 op het scorebord brengen. Veertien minuten later was de wedstrijd beslist. In de 62e minuut kapte Wessel van Moorsel op de zestien meter achtereenvolgens twee verdedigers uit en schoot daarna hard raak: 4-1. En in de 64e minuut maakte Ben Bruijsten aan alle eventuele onzekerheid een einde. Een lange voorzet werd door hem goed verwerkt en over de doelman tegen het net geschoten: 5-1.

Heeze bleef voetballen en de enkele minuten van tevoren in het veld gekomen Noud Doezé kon in de 78e minuut de stand voor de bezoekers wat dragelijker maken, door zich op de rand van de zestien goed vrij te maken en hard binnen te schieten: 5-2. Er waren nog kansen voor de thuisclub, maar zeker ook voor de bezoekers. Maar alleen Ivo Moerenhout wist in de 89e minuut nog een doelpunt te maken. Hoewel hij naar buiten werd gedrongen schoot hij de bal over de doelman in de verre hoek binnen: 5-2.

Er was geen tijd meer om nog iets meer aan de stand te veranderen.

Er had meer in gezeten was de mening van de (Heezer) supporters, maar toch moesten ze met lege handen naar huis.

Volgende week thuis tegen de koploper EHC kan er iets recht gezet worden.

Geldrop 1 – RKSV Heeze 1     5-3

Scoreverloop: