Heeze benut kansen niet en De Valk grijpt zijn kans.

De Valk 1 (zon)

RKSV Heeze 1 (zon)

20 januari 2019 14:30

Onbekend

De Valk begon fel aan de wedstrijd. En hoewel Heeze een paar kansen kreeg, was het de thuisclub die de score opende. De opkomende rechtsbuiten werd met de bal naar buiten gedrongen en legde de bal terug op de vrij opkomende Brian Vermeer. Deze aarzelde niet en schoot de bal laag over de grond in de verre linker hoek: 1-0. Tien minuten later werd de stand gelijk getrokken. Een lange bal vanuit het middenveld werd door Ivo Moerenhout goed aangenomen en gecontroleerd. Hij kapte twee verdedigers uit en passeerde de doelman met een hard schot: 1-1. De bezoekers leken het initiatief over te nemen, maar wisten dat voor de rust niet in de score tot uitdrukking te brengen. En dus bleef het gelijk.

Het tweede bedrijf begon hetzelfde als het eerste: een veel feller spelend De Valk ontregelde het spel van Heeze. In de 63e minuut kwamen ze op een verdiende voorsprong. Bij een hoekschop van links had de Heezer verdediging moeite met het wegwerken van de bal. Deze belandde bij Marco Ayebi Duah, die vanaf de zestien tussen alle spelers door het leer in de verre rechter hoek schoot: 2-1. Even drongen de bezoekers aan en de gelijkmaker hing in de lucht. Totdat in de 76e minuut De Valk een vrije trap kreeg toegewezen net buiten het strafschopgebied. Brian Vermeer schoot de bal over de muur laag in de linker hoek, voorbij aan de mistastende doelman. De wedstrijd was gespeeld.

Zes minuten voor tijd scoorde de thuisclub de kers op de taart. Bij een dieptepass op Sherry Kindo Kamara werd de Heezer verdediging in de luren gelegd. De aanvaller kon doorgaan en bediende de mee opgekomen Tim Bombeeck op het juiste moment en deze schoot de 4-1 tegen de touwen.

De eerste overwinning voor De Valk en de spelers van Heeze moeten zich achter de oren krassen. Volgende week tegen ZSV zal er uit een ander vaatje getapt dienen te worden.

Scoreverloop:

16e minuut      1-0       Brian Vermeer