Heeze boekt weer een overwinning.

RKSV Heeze 1 (zon)

Veritas 1 (zon)

1e klasse D

7 oktober 2018 14:30

J.Hodselmans

Wedstrijdverslag zondag 7 oktober 2018, RKSV Heeze 1 – Veritas 1     3-1

Scoreverloop:

9e minuut        1-0       Ivo Moerenhout

31e minuut      2-0       Gijs Moerenhout

47e minuut      2-1       Bjorn Bastiaans

94e minuut      3-1       Ivo Moerenhout (strafschop)

Heeze boekt weer een overwinning.

In het begin had Veritas een optisch veldoverwicht, maar het was de thuisploeg die de score opende. In de 9e minuut werd er bij een uitval druk gezet door met name Noud Doezé. De verdediger speelde verkeerd terug op zijn doelman. Ivo Moerenhout kon de bal oppikken en met een bekeken lob de 1-0 aantekenen.

De gasten werden wat voorzichtiger en het overwicht verdampte. En zo kon het gebeuren dat Heeze ook voetballend zijn kansen kreeg. Na ruim een half uur spelen resulteerde dat in de verdubbeling van de score. Bij een aanval over rechts trok Jorg van Galen de bal voor het doel. De inzet van Noud Doezé werd nog gekeerd. De bal belandde in een mêlée van spelers, waar Gijs Moerenhout het meest attent reageerde en het leer tegen de touwen tikte: 2-0. Deze stand haalde de rust.

In het tweede bedrijf begon Veritas duidelijk beter. Want al na twee minuten werd de aansluitingstreffer gescoord. Ze kregen een directe vrije trap, welke nog werd gepareerd, maar de afvallende bal werd door Bjorn Bastiaans binnen geschoten: 2-1. En ze gingen door, waarbij de hele Heezer aanhang dacht “daar gaan we weer”. Gelukkig duurde dat maar korte tijd. Heeze nam het initiatief over en het was eigenlijk wachten op het derde doelpunt. De kansen hierop waren er diverse keren, maar het duurde tot de blessuretijd voordat hij daadwerkelijk viel. Na een goede actie van Noud Doezé bij de zijlijn, bezorgde deze de bal bij Jorg van Galen, die op de achterlijn afstormde. De uitkomende doelman tikte de omhoog springende linkerspits aan en kreeg een terechte strafschop tegen.

Ivo Moerenhout plaatste zich achter de bal en schoot deze langs de vallende doelman in de andere hoek: 3-1. Wedstrijd beslist! Er werd nog wel afgetrapt, maar vlak daarna floot de scheidsrechter voor het einde. Dus weer drie punten!