Heeze benut kansen niet en verliest

Sportclub Susteren 1 (zon)

9 december 2018 14:30

Onbekend

Vanaf het begin was Heeze de beter voetballende partij. En na een paar goede kansen, welke werden gemist, was het in de 12e minuut wel raak. Op het middenveld ontdeed Rens van de Kerkhof zich van twee verdedigers en gaf een lange voorzet naar dee op links opkomende Jorg van Galen. Deze nam de bal goed mee en ging op volle snelheid op het doel a en passeerde de doelman met een diagonaal schot: 0-1.

De bezoekers vergaten door te drukken en dat leverde in de 29e minuut een doelpunt op voor de thuisclub. Een slordige pass van Heeze werd onderschept. Wessel Ronckers kon opstomen en met een hard schot in de verre hoek de 1-1 binnenschieten. Na weer enkele goede kansen van Heeze, kwamen ze in 44e minuut opnieuw op voorsprong. Noud Doezé werd binnen de zestien aangetikt en de makkelijk gegeven strafschop werd door Jorg van Galen onberispelijk binnengeschoten: 1-2.

Toch werd het voor de rust weer gelijk. Want vrijwel vanaf e aftrap werd bij een aanval van Susteren de bal voor gegeven en Tom Timmermans kopte beheerst de 2-2 tegen de touwen.

Met deze stand werd de rust gehaald.

In de tweede helft begon Heeze goed en creëerde ook enkele goede kansen. In de 68e minuut leverde dat de voorsprong op. De even tevoren er ingekomen Ivo Moerenhout slalomde om de verdedigers heen, inclusief de doelman, en deponeerde bal in het verlaten doel: 2-3. Nu leek het beslist. Maar daar dacht Susteren anders over.

In de 72e minuut werd een hoekschop van links door Bas Koolen binnengekopt en in de 78e minuut kon Kevin Hoffmans met een lage schuiver de 4-3 aantekenen. Heeze probeerde het nog wel, maar het leek een beetje ongecontroleerd. Het slotakkoord was in de 89e minuut voor Nick Meeuwissen die van links, hard en hoog de 5-3 binnenschoot en de drie punten voor Susteren veilig stelde.

Jammer voor Heeze. Ze behouden de zesde stek, maar verliezen de aansluiting met de top.

Scoreverloop:

12e minuut      0-1       Jorg van Galen
29e minuut      1-1       Wessel Ronckers
45e minuut      1-2       Jorg van Galen (strafschop)
45 +1e min.     2-2       Tom Timmermans
68e minuut      2-3       Ivo Moerenhout