Doelpuntenregen bij Venlosche Boys tegen Heeze

RKSV Heeze 1 (zon)

28 oktober 2018 14:30

Onbekend

Het duurde een kwartier voordat Venlosche Boys de, op dat moment verdiende, openingstreffer produceerde. De bezoekers lieten het in de hele eerste helft eigenlijk toch enigszins afweten. Maar tot de rust konden de Boys de marge niet verhogen.

In de tweede helft was er bij Heeze wat omgezet en dat had succes. Binnen een kwartier kwamen ze op een 1-4 voorsprong. Eerst was daar Ivo Moerenhout weer. In de 57e minuut speelde Steven van Dijk zich schitterend vrij en bediende Ivo op maat. Deze passeerde met een schoot in de verre hoek de hele verdediging inclusief de doelman: 1-1. Daarna was het in de 62e minuut Jorg van Galen die bij een scrimmage voor het Venlosche doel de bal over de lijn kon werken: 1-2. Vijf minuten later was het Ivo, die twee verdedigers in de luren legde, de uitkomende doelman geen kans gaf en zijn rush beloond zag met een doelpunt: 1-3. In de 71e minuut kon broer Gijs Moerenhout niet achter blijven. Een kwestie van op de goede plaats staan bij een voorzet van rechts, die hij doeltreffend omzette in de 1-4.

Daarna leek het of Heeze het zich te makkelijk maakte. In de 74e en 80e minuut maakte Ruben Peulen twee doelpunten uit twee bijna identieke uitvallen: 3-4. De hele Heezer aanhang dacht al aan de gelijkmaker, maar gelukkig had Gijs Moerenhout wat anders voor. Een hoge en lange voorzet op Jorg van Galen op rechts werd door hem goed aangenomen en ging op de achterlijn af. Het slotakkoord was voor Gijs Moerenhout, die de pass van Jorg omzette in de 3-5. Wedstrijd gespeeld. Drie punten mee terug naar Heeze.

Daarna bleek dat Heeze, door verlies van Venray, de derde plaats op de ranglijst bereikt had. Een ongekende luxe. Je kunt de punten maar binnen hebben.

Scoreverloop:

16e minuut      1-0       Sjors Boots