Heeze 1 deelt punten met Geldrop

18 november 2018 14:30

RJT Vereijken

Onbekend

Een historische wedstrijd vandaag op sportpark Het Lambrek. Voor het eerst in de geschiedenis een onvervalste derby tussen Heeze en Geldrop. Er was veel publiek op af gekomen. En hoewel het zonnetje scheen moesten ze toch de kou trotseren. Maar dat werd beloond.

Beide teams wilden er voor gaan. Eerst was het duidelijk Geldrop dat de wedstrijd naar zich toetrok. Maar verder dan enige kansen kwamen ze niet. Na ongeveer een kwartier nam Heeze het initiatief over. En dat had wel succes. Nadat Ivo Moerenhout met een ziedend schot beide doelpalen raakt was het broer Gijs die in de 21e minuut met een verre inworp een voorzet gaf. Deze werd door de Geldropse verdediging afgeslagen. De afvallende bal belandde bij Steven van Dijk, die met een verwoestend schot in de linker winkelhaak de doelman geen schijn van kans gaf en de 1-0 aantekende.

En hoewel Geldrop daarna weer de overhand kreeg bleef deze stand tot de rust gehandhaafd.

In het tweede bedrijf begon het gelijk op. Langzaam maar zeker nam Geldrop het voortouw. Het leek wachten op de gelijkmaker. En die kwam na ongeveer een half uur spelen dan ook. Na wat heen en weer getrap voor het Heezer doel was het Tom Dekkers die met een hard geplaatst schot de 1-1 binnenschoot. En dat was op dat moment niet eens onverdiend.

De thuisploeg drong daarna nog aan en kreeg ook enkele kansen op meer. Maar ook Geldrop was vlak voor tijd dicht bij de tweede. Gelukkig voor Heeze viel die niet.

Na afloop was iedereen het er over eens dat dit gelijke spel een goede weerslag van de wedstrijd was. En nog steeds een vierde plaats op de ranglijst.

Het bleef daarna bij de beachparty in de kantine nog lang onrustig op Het Lambrek.

Scoreverloop:

21e minuut      1-0       Steven van Dijk