Vijfde gelijkspel voor RKSV Heeze.

RKSV Heeze 1 (zon)

V.V. Schaesberg 1 (zon)

2 december 2018 14:30

K Mandemakers

Wedstrijdverslag zondag 02-12-2018

RKSV Heeze 1 – Schaesberg 1     1-1

Scoreverloop:

2e minuut        0-1       Tom Hoogervorst

57e minuut      1-1       Rens van de Kerkhof

Vijfde gelijkspel voor RKSV Heeze.

De thuisploeg was nog niet helemaal wakker, want al in de tweede minuut keken ze tegen een 0-1 achterstand aan. Daarna voetbalde Heeze meer tegen zichzelf dan de tegenstander. Met als gevolg dat de bezoekers meer kans hadden op de 0-2. Heeze kwam later wat beter in het spel en kon zodoende zonder verdere schade de rust halen.

In het tweede bedrijf begon de thuisploeg duidelijk met de intentie om de stand in positieve stand te veranderen. En dat lukte na 12 minuten spelen. Vanuit een hoekschop op rechts speelde Jorg van Galen de bal naar Rens van de Kerkhof, die op de hoek van het strafschopgebied helemaal vrijstond. En met een hard schot in de uiterste verre hoek, liet hij de doelman kansloos: 1-1.

Vlak daarna werd het wat onvriendelijk bij een overtreding en viel er een rode kaart (na 2x geel voor praten en gebaren) voor een speler van Schaesberg. Ook viel er nog een onnodige gele kaart voor een andere speler, eveneens voor praten. Met nog een half uur spelen tegen 10 man, moest er voor Heeze iets te halen zijn.

In de 66e minuut werd Ivo Moerenhout, in zijn run naar de doelman, onreglementair gestopt wat een strafschop opleverde en een rode kaart voor zijn tegenspeler. Ivo plaatste zichzelf achter de bal, maar zijn schot belandde helaas op de lat.

Heeze toog met man en macht in de aanval om tegen 9 man de wedstrijd naar zich toe te trekken.

De verdediging, en met name de doelman, van de Limburgers, wisten een doelpunt te voorkomen, zodat de wedstrijd gelijk eindigde.

Een domper voor Heeze, dat een plaats zakte op de ranglijst.