Proces gezamenlijke accommodatie met hockey

18 februari 2024 9:45

Beste leden,

Zoals jullie weten zijn we al langer bezig met de ontwikkelingen rond het sportpark “Het Lambrek”. Zowel bij ons als de hockeyvereniging kampen we al enkele jaren met een aantal accommodatievraagstukken. Het gaat om bijvoorbeeld de druk op de velden/tekort aan kleedkamers en een verouderd clubhuis. Op het gebied van de velden zijn hier al mooie stappen gezet in de vorm van het nieuwe kunstgrasveld.

Zoals jullie wellicht weten, kampt de hockey met een verouderde accommodatie waarvoor een aantal jaren geleden vanuit beide clubs aan de gemeente verschillende scenario’s zijn voorgesteld van nieuwbouw tot uitbreiding van bestaande bouw. De gemeente heeft in de gemeenteraad gekozen voor het scenario om het bestaande clubhuis van RKSV Heeze uit te breiden zodat zowel RKSV Heeze als HC Heeze gebruik kunnen maken van deze accommodatie.

We willen jullie bij deze informeren dat we, onder begeleiding van een onafhankelijke procesbegeleider vanuit Sportservice Noord-Brabant, gestart zijn met het proces om te kijken welke vorm van gezamenlijke gebruik van het clubhuis draagvlak heeft. Namens RKSV zijn Paul Krieckaert en Joep Swaans betrokken bij dit proces. We gaan nu verder in overleg met de Hockey en de procesbegeleider over hoe we dit, met alle bijbehorende accommodatievraagstukken, kunnen gaan vormgeven.

Er hebben zich onder onze leden al een aantal vrijwilligers aangemeld om daarin mee te denken. Daar zijn we erg blij mee. Heb je daar ook interesse in en affiniteit mee of zie je een andere toegevoegde waarde en wil je meedenken?
Meld je dan snel aan via [email protected] of spreek één van ons aan vóór 1 maart as.
>> Opmerking per 19 febr 2024: ondertussen hebben zich voldoende mensen aangemeld om mee te denken, waarvoor dank!

We zullen jullie regelmatig op de hoogte te houden van de stand van zaken.

Bestuur RKSV Heeze