Update kunstgras en LED verlichting

25 augustus 2022 16:00

We zijn nu ruim 1,5 maand verder sinds de start van de werkzaamheden. In de gemaakte planning zou het kunstgrasveld al opgeleverd moeten zijn. En mooi voorbeeld van theorie vs praktijk. Wat dit wil zeggen? Niks…

Waar staan we dan nu en wanneer kunnen “we” erop gaan trainen? Ik snap dat die vraag erg leeft en dat iedereen zo snel als mogelijk een balletje op wil trappen. Ik wil jullie vragen nog geduld te hebben. Alhoewel de mat er op ligt, is deze nog niet goedgekeurd en ook de infill (de kurk) ligt er nog niet op.

Zoals het er nu voor ligt, verwacht ik eind volgende week goedkeuring te krijgen om erop te gaan trainen. Dat wil ook zeggen dat binnen de omheining, alles afgerond is. Dus ook de doelen erin en de dug-outs. Buiten de omheining/afrastering zal dat misschien nog niet het geval zijn maar dat is geen probleem.

Op het moment dat wij goedkeuring hebben en “we” erop mogen gaan trainen, houd er rekening mee dat wij nog geen nieuwe verankering hebben voor de pupillen/junioren goals. Ga dus niet de huidige pinnen in de grond duwen. Zodra die binnen zijn dan laten we dat jullie weten.

LED-verlichting

Deze week en begin volgende week wordt de huidige verlichting vervangen door LED. Een forse investering maar wel één met een belangrijke energiebesparing. Her en der worden een aantal masten vervangen omdat ze niet door de keuring kwamen. Hiervoor hebben wij nieuwe masten moeten aanschaffen.

Al met al, als ik één week vooruitkijk dan zou het zomaar kunnen zijn dat:

• het kunstgrasveld bespeelbaar is
  • de huidige verlichting vervangen is door LED
  • en dat veld 2 ook beschikbaar is geworden voor trainingen door de aanwezigheid van LED-verlichting.

Tot slot, maar niet minder belangrijk: in de afgelopen weken hebben een aantal vrijwilligers heel hard gewerkt om ervoor te zorgen dat Topgrass (kunstgras) én OVI (LED) aan de slag konden op ons terrein. Een speciale dank aan:

• Marini en Koen Schenkels
  • Jan Brouwers
  • Jan van Maasakkers
  • Job en Koen Duijts
  • Daan Dijstelbloem
  • Job van den Bersselaar

voor hun inzet. Zonder hen hadden wij veel moeten uitbesteden. Dan mag je hopen dat dat bedrijf tijd en personeel heeft, los van de extra kosten die wij als vereniging moeten maken.

Ziehier het belang van vrijwilligers. Ik roep dan ook iedereen op die nog geen vrijwilliger is, jong en oud, om je in te zetten voor onze vereniging. Al is het maar voor één uur in de week, desnoods dat je samen met een vriend/vriendin/partner helpt. Laat het ons weten via https://www.rksvheeze.nl/421/welkom-vrijwilliger/

Hoe meer vrijwilligers hoe langer wij werkzaamheden niet hoeven uit te besteden. Hoe meer kosten wij kunnen besparen wat weer ten goede komt aan onze leden.

Joep Swaans

IMG-20220825-WA0001.jpg