Alcoholbeleid RKSV Heeze

14 april 2018 11:15

Het bestuur van RKSV Heeze wil het alcoholbeleid nogmaals onder de aandacht brengen. Onlangs hebben wij van de gemeente een schriftelijke waarschuwing gekregen. Een zgn mystery-gast (ouder dan 18 jaar overigens) heeft ons sportpark bezocht en geconstateerd dat hem geen legitimatie werd gevraagd bij het bestellen van alcohol.

We zijn er nu nog vanaf gekomen met een waarschuwing, maar bij een volgende fout krijgen we een boete (1500 euro) en dreigt intrekking van de “alcoholvergunning” van onze kantine. Let wel, een fout is niet alleen alcohol overhandigen aan jongeren beneden 18 jaar, of het niet vragen om legitimatie, maar ook het drinken op het sportpark, door jongeren beneden 18 jaar.  Vooral dat laatste is nog niet voldoende doorgedrongen bij sommige jongeren en leidt tot vervelende situaties voor mensen die dit beleid willen handhaven.

Los van het feit dat wij het alcoholbeleid van de overheid steunen, kunnen en mogen wij niet toestaan dat de club in de problemen komt.

Als bestuur hebben wij ook al diverse waarschuwingen uitgedeeld, maar soms lijkt het tegen dovemansoren gericht, helaas. Maar het kan niet zo zijn dat enkelingen, die zich niet aan het alcoholbeleid houden, de vereniging in diskrediet brengen en zo welwillende leden dreigen te duperen.

Het bestuur gaat zich hierin harder opstellen en we zullen gepaste maatregelen, (speelverbod) niet schuwen. Dus mensen: dupeer niet de club, niet je medespelers en niet jezelf!

Laat dit een definitieve en laatste waarschuwing zijn. Problemen die we zelf kunnen voorkomen verdient een club als RKSV Heeze niet.