RKSV Heeze en DOSL bundelen de krachten op het vlak van meiden- en vrouwenvoetbal.

14 april 2018 11:00

Meiden- en vrouwenvoetbal, de snelst groeiende sport in Nederland van de afgelopen jaren.

Om een goede aanwas voor de vrouwenteams te garanderen, hebben RKSV Heeze en DOSL de handen ineen geslagen.  Beide verenigingen hebben in de achterliggende periode verkennende gesprekken gevoerd over een samenwerkingsverband rondom het meiden- en vrouwenvoetbal. Uit deze gesprekken is een projectgroep opgericht met een evenredige vertegenwoordiging vanuit beide clubs. Deze projectgroep, bestaande uit Monique Moerenhout en Cees de Weijer van RKSV Heeze, en Wim van Weert en Piet Philipsen van DOSL, heeft een plan van aanpak opgesteld hoe deze samenwerking kan slagen en een gezonde basis kan bieden voor verdere groei van het meiden- en vrouwenvoetbal in onze gemeente. De samenwerking gaat direct van start in het seizoen 2018-2019.

Het samenwerkingsplan willen zij graag presenteren aan alle voetbalsters, leiders, trainers, ouders en andere belangstellenden, zodat alle betrokkenen geïnformeerd worden over de samenwerking, hoe deze samenwerking eruit gaat zien, voor hoe lang en uiteraard de achtergrond.

De presentatie vindt plaats op donderdag 19 april, vanaf 19.45 uur, in Brasserie De Zaligheid aan de Kloostervelden te Sterksel. Alle voetballende meiden, vrouwen , leiders ,trainers en ouders zijn hiervoor van harte uitgenodigd.

Namens de projectgroep

Monique Moerenhout, Cees de Weijer, Wim van Weert en Piet Philipsen