Heeze neemt drie punten mee uit Geldrop.

Geldrop 1 (zon)

5 november 2023 14:30

M. Uijttewaal

Sportpark De Kievit
Kervel 6
5667KN
GELDROP

Wedstrijdverslag zondag 5 november 2023

Geldrop 1 – RKSV Heeze 1     0-1

Heeze neemt drie punten mee uit Geldrop.

Een wedstrijd met twee kanten. De eerste helft was duidelijk voor de bezoekers. Met verschillende dotten van kansen had het na een half uur spelen al op een ruime voorsprong moeten staan. Maar de vizieren stonden niet op scherp. In de 31e minuut lukte het dan wel. Bij een Heezer aanval werd uiteindelijk Jorg van Galen aangespeeld, waarbij een verdenking van buitenspel was, maar de goed leidende scheidsrechter liet doorspelen. Vanuit een bijna onmogelijke hoek schoof hij de bal in het doel: 0-1.

Heeze bleef de betere partij, doch aan de stand wijzigde tot de rust niets meer.

De tweede helft was voor de thuisclub. Hoewel ze aandrongen, kwamen ze niet tot scoren. De Heezer verdediging kon de aanvallen en lange ballen naar voren redelijk makkelijk controleren. En even kregen ze zelfs nog een licht overwicht met een grote kans voor Maarten Veerman. Zeker de laatste vijftien minuten was het voornamelijk Geldrop dat een overwicht creëerde en ook kansen kreeg. Maar gelukkig voor de bezoekers, konden ze die niet in doelpunten omzetten. Een gelijkspel was verdiend geweest, maar Heeze nam drie punten mee naar huis.

Volgende week naar koploper Oirschot Vooruit.