Heeze pakt verdiend belangrijke drie punten.

RKSV Heeze 1 (zon)

NWC 1 (zon)

25 februari 2024 14:30

L.R.M. Geertsen

Sportpark Het Lambrek
Sterkselseweg 51
5591VE
HEEZE
tel. 040-2262698

In het eerst half uur van de wedstrijd was duidelijk te zien, dat beide teams elkaar niet veel toegaven, wat gezien de plaats op de ranglijst (zevende en achtste) te verklaren was. Met wat geluk kwam de thuisploeg rond de 35e minuut op voorsprong. Een schot van Tom Derkx werd door een tegenstander zodanig van richting veranderd, dat de bal met een boog over de doelman in het doel belande: 1-0. Opluchting, we stonden voor. Maar dat duurde maar een minuut of vijf. Een speler van NWC kon alleen op het Heezer doel afgaan. Hij werd echter naar de zijkant gedrongen. Vandaar gaf hij een harde voorzet, die door de mee opgekomen Jip de Jong in een doelpunt werd omgezet: 1-1. Dat werd ook de ruststand.

In de tweede helft begon Heeze meteen goed. In de 47e minuut werd Jorg van Galen diep gestuurd (op het randje van buitenspel). Hij snelde voor de verdedigers uit op het doel af en met een harde schuiver in de linker hoek passeerde hij de doelman, die er net niet bij kon: 2-1. De bezoekers deden er daarna alles aan om de gelijkmaker te produceren. De Heezer verdediging hield echter stand. En in de 79e minuut kreeg weer Jorg van Galen de bal nabij de middellijn aangespeeld. Hij liet twee verdedigers zijn hielen zien, omspeelde de doelman en schoof beheerst de bal in het net voor de 3-1. De wedstrijd leek nu wel gespeeld. NWC probeerde het nog wel, maar kregen geen kans. En toen Jorg van Galen in de slotminuut op zijn bekende manier (verdedigers eruit lopen en hard schieten) zijn derde aantekende en de stand op 4-1 bracht, waren de drie punten definitief binnen.

En die waren broodnodig om uit de gevarenzone te blijven.

Als er volgende week uit bij ZSV ook zo gespeeld wordt, kan Heeze goede zaken doen.