Na goed begin staat Heeze toch met lege handen.

ZSV 1 (zon)

RKSV Heeze 1 (zon)

3 maart 2024 14:30

T. Bouders

Sportpark De Kranenmortel
Kranenmortelweg 6 A
5753RG
DEURNE
tel. 0493-315548

De bezoekers begonnen goed aan de wedstrijd. En dat resulteerde al in de 11e minuut in de op dat moment verdiende voorsprong. Maarten Veerman dreef de bal op en ging op het doel af. Zijn schot/voorzet werd geblokt. De vrij liggende bal werd door Gijs Moerenhout opgepikt en in de korte hoek raak geschoten: 0-1. Ze konden deze voorsprong redelijk makkelijk behouden. Nog sterker, in de 33e minuut werd de score verdubbeld. Een lange bal bereikte op rechts de op snelheid liggende Gijs Moerenhout. Die gaf een hoge voorzet, welke over iedereen heen zeilde. Behalve over Maarten Veerman, die hem acrobatisch uit de lucht plukte en in het doel prikte: 0-2. Niets aan de hand zou je zeggen. Toch keerde langzaam het tij. De thuisploeg kreeg meer vat op het spel. En dat resulteerde vlak voor de rust in de aansluitingstreffer. Davy Althuizen passeerde met een mooie lob de Heezer doelman: 1-2. Dat bleek een voorbode.

Want na de rust ging ZSV door, waar het in de eerste helft mee was begonnen. In de 54e minuut werd bij een aanval van de thuisploeg de bal van links hard voorgetrokken en door een verdediger van Heeze ongelukkig van richting veranderd. Het leer verdween kansloos voor de doelman in het doel: 2-2.

Tien minuten later gebeurde wat de bezoekers vreesden. De bal werd voorgetrokken en door een ZSV-speler teruggelegd op de opkomende Koen Kuunders, die met een loeihard schot de 3-2 voorsprong van zijn team bewerkstelligde.

In de 84e minuut kreeg Luke Macnack een rechtstreekse rode kaart voor een sliding met gestrekt been. Mogelijk was dat een breekpunt. Want 2 minuten later brak een ZSV-speler door, na vermeend buitenspel, maar de goed leidende scheidsrechter liet doorspelen, en hij stelde de mee opgekomen Davy Althuizen in staat om de 4-2 tegen de touwen de schieten. Wedstrijd gespeeld. Het lukte Heeze niet meer om verandering in deze stand te brengen.

Volgende week thuis tegen Hilvaria en tegen hen hebben we iets goed te maken.