Goed voetballend Heeze staat toch met lege handen.

De Valk 1 (zon)

RKSV Heeze 1 (zon)

2e klasse D

18 februari 2024 14:30

C.P. Felix

Sportpark Het Valkennest
Bosstraat 85
5555JA
VALKENSWAARD
tel. 040-2014789

Wedstrijdverslag zondag 18 februari 2024

De Valk 1 – RKSV Heeze 1     4-1

Goed voetballend Heeze staat toch met lege handen.

Het begin van de wedstrijd was duidelijk voor de thuisploeg. En dat werd in de 10e minuut bevestigd. Bij een aanval van De Valk kon een afstandsschot niet goed worden weggewerkt. Tot twee keer toe kon de Heezer verdediging een doelpunt voorkomen, maar bij de derde poging was het raak. De afvallende bal werd door Mauro van Houtum hard binnen geschoten: 1-0. De bezoekers lieten zich echter niet van de wijs brengen en in het verdere verloop van de eerste helft kregen ze het betere van het spel. Als je dan kansjes krijgt, moet je die wel maken en dat gebeurde niet. De rust werd bereikt met dat ene thuisdoelpunt.

In de tweede helft kwam Heeze goed uit de startblokken en het wachten was op een doelpunt. En dat kwam er ook. Alleen geheel onverwachts aan de andere kant. De Valk speelde zich onder de druk vandaan en met een hard diagonaal schot scoorde Antonio Balta in de 65e minuut de 2-0. Het antwoord van Heeze liet niet lang op zich wachten, toen Luke Macnack 3 minuten later uit een goed genomen hoekschop de 2-1 tegen de touwen kopte. Zou het dan toch nog gaan gebeuren? Nee dus. In de 76e minuut ontstond er uit een hoekschop aan de andere kant een scrimmage, waaruit Joran Vermeulen de bal binnen kon tikken voor de 3-1. Dezelfde speler zorgde 6 minuten later, bij een snelle uitval van de thuisploeg, voor de 4-1. En dat was de genadeklap voor Heeze.

Het vertoonde spel van de bezoekers geeft echter vertrouwen voor de komende wedstrijden. Eerst thuis tegen NWC, waar ze uit van wonnen, en dan uit naar ZSV. Beide zijn directe concurrenten en bij winst wordt de stand een stuk dragelijker.