Heeze 1 wint weer met ruime cijfers

5591VE
HEEZE

RKSV Heeze 1 – ZSV 1     4-1

Ook tweede wedstrijd van Heeze wordt met ruime cijfers gewonnen.

De gasten uit de Zeilberg begonnen beter aan de pot. Het eerste kwartier was duidelijk voor hen. En dat kwam in de score ook tot uitdrukking toen in de 11e minuut Koen Kuunders een van rechts voorgetrokken bal kon binnenschieten: 0-1.

Dit was echter ook voor de thuisclub het sein om een tandje bij te zetten. In de 20e minuut had dat al succes. Jorg van Galen werd op zo’n twintig voor het doel onderuit gehaald. Tom Derkx stelde zich achter de bal op. En terwijl ZSV-doelman en spelers nog bezig waren om de muur goed te zetten, had Tom de vrije trap al binnen geschoten: 1-1. Heeze wilde meer en speelde daar duidelijk voor. Een kwartier na de gelijkmaker kwamen ze op voorsprong. Het was weer Tom Derkx die ruim buiten de zestien de bal ontving en een loeihard schot probeerde. Dat viel goed uit, want het leer verdween in de verre hoek tegen de touwen: 2-1.

Het was meer dan verwacht. En in de tweede helft zou het nog mooier worden.

Heeze begon het tweede bedrijf voortvarend. Er werd goed druk gezet en regelmatig had dat succes. Na ongeveer een half uur werden ze beloond voor dit spel. Maarten Veerman werd op het randje van buitenspel (maar dat was het niet) aangespeeld en ging met de bal op de doelman af. Deze laatste werd uitgespeeld en met een bekeken schuiver het nakijken gegeven: 3-1. En binnen vijf minuten maakte dezelfde Maarten Veerman aan alle onzekerheid een einde. Hij ging goed mee toen Jorg van Galen op rechts de bal opdreef. Zijn voorzet op maat kon door Maarten in het doel worden gewerkt: 4-1.

Omdat er vrij lang werd doorgespeeld, na wat oponthouden voor blessures, kwam ZSV nog even behoorlijk opzetten. Maar de in de eerste helft al ingevallen doelman Melvin de Ruijter (eerste doelman Bram Steenbakkers was na een botsing met een tegenstander uitgevallen met vermoedelijk een lichte hersenschudding) kon samen met zijn verdediging de klus klaren en de 4-1 over de streep trekken.

Volgende week naar Hilvarenbeek voor de uitwedstrijd tegen Hilvaria, dat nog puntloos is