Heeze geeft voorsprong uit handen.

Brabantia 1 (zon)

3 december 2023 14:00

M. K. S. Lopes

Sportpark Het Lambrek
Sterkselseweg 51
5591VE
HEEZE
tel. 040-2262698

Het begin van de wedstrijd was voor de thuisclub. De geleverde druk had al in de tiende minuut succes. Tom Derkx werd aangespeeld en hij ontdeed zich van zijn opponent. Met een harde, lage schuiver bracht hij de 1-0 op het scorebord. In het verdere verloop had Heeze de score best op kunnen voeren, maar liet dat na, zodat met deze stand de rust werd bereikt.

Na de thee keerde de wedstrijd. Brabantia schakelde twee tandjes bij en kreeg een veldoverwicht en zij maakten daar uiteindelijk wél gebruik van. Na een klein kwartiertje was er een aanval van de bezoekers. De voorgetrokken bal kon in eerste instantie worden weggewerkt. Erdi Atakan pikte de afvallende bal op en werkte deze in het doel: 1-1. Het leek daarna of de thuisploeg er niet meer in geloofde en twee tandjes terugschakelde. Zeker toen in de 72e minuut Ryley de Jong attent reageerde op enige onoplettendheid in de Heezer verdediging en de 1-2 produceerde, leek de wedstrijd gespeeld.

De thuisploeg drong nog wel aan, maar door vertragen en wegwerken kon Brabantia de overwinning over de eindstreep trekken.

Volgende week zondag zal er bij rode lantaarndrager Eindhoven av uit een ander vaatje getapt dienen te worden om met een iets beter gevoel de winterstop in te gaan.