RKSV Heeze 1 – Hilvaria 1 3-0.

RKSV Heeze 1 (zon)

Hilvaria 1 (zon)

10 maart 2024 14:30

D.E.A. Noppe

Sportpark Het Lambrek
Sterkselseweg 51
5591VE
HEEZE

Heeze heeft maar een kwartier nodig om de drie punten binnen te halen.

De thuisploeg begon zeer voortvarend aan de wedstrijd. Al na 4 minuten kwamen ze op voorsprong. Tom Derkx nam een vrije schop op links bij de zijlijn. Of het zo bedoeld was, zullen we nooit te weten komen, maar zijn afgemeten trap zeilde over alles en iedereen heen, inclusief de doelman, en verdween in het doel: 1-0.

Twee minuten later was het weer raak. Maarten Veerman werd op de rand van de zestien aangespeeld. Met een harde, gerichte trap gaf hij de hele verdediging het nakijken en scoorde de 2-0.

Heeze ging voortvarend verder. In de 14e minuut werd een aanval opgezet. Het schot werd afgeweerd, maar de afvallende bal werd door Jasper Jacobs rechts van het doel opgepikt en vrijgemaakt. Hij plaatste de bal bij de tweede paal naar Gijs Moerenhout. Die legde af op de opkomende Koen van Lierop, die op zijn beurt het leer hard langs de misgrijpende doelman tegen het net schoot: 3-0.

Wedstrijd gespeeld zou je zeggen. En dat bleek achteraf ook zo. Hilvaria was niet bij machte om het spel te maken en werd door de Heezer verdediging telkens goed opgevangen. Zelf hoefden de Heezenaren bij deze stand niet zo nodig. Natuurlijk werden er nog wel verschillende goede kansen gecreëerd, maar tot de rust kwam er geen verandering op het scorebord.

Eigenlijk gaf de hele tweede helft hetzelfde spelbeeld. De bezoekers kwamen maar weinig tot kansen en de thuisploeg hoefde niet. Jammer voor de toeschouwers en het doelgemiddelde. Het belangrijkste in deze fase van de competitie waren echter de drie behaalde punten.

Volgende week naar Bladella. Hopelijk kunnen ze dit spelbeeld dan voortzetten.