Heeze pakt weer de volle winst

Oirschot Vooruit 1 (zon)

RKSV Heeze 1 (zon)

12 november 2023 14:30

P.J.N. Theunisz

Sportpark Jumbo Moorland
Drieterskuil 6 A
5688GC
OIRSCHOT

Wedstrijdverslag zondag 12 november 2023

Oirschot Vooruit 1 – RKSV Heeze 1     1-3

Heeze pakt weer de volle winst in een uitwedstrijd.

Vooraf wisten onze jongens dat ze aan de bak moesten. Ze gingen tenslotte naar de koploper. In het begin ging het gelijk op met toch de iets betere kansen voor de bezoekers. Na een kwartier kreeg Heeze een overwicht en dat resulteerde in de 22e minuut in de verdiende voorsprong. Bij een snelle uitval werd Tom Derkx bediend en hij waagde een schot op doel. Dit werd door de doelman gekeerd, maar de afvallende bal belandde bij Maarten Veerman, die zich niet bedacht en hard de bal tegen de touwen joeg: 0-1.

Hoewel beide partijen over en weer kansjes kregen veranderde de stand niet tot de rust.

Bij het begin van het tweede bedrijf leek de thuisploeg zich te herpakken, maar het waren de bezoekers die verandering brachten in de stand. Of eigenlijk maar één bezoeker. Jorg van Galen kreeg de bal toegespeeld bij weer een snelle uitval. Hij zag de doelman van de tegenpartij ver voor zijn doel staan en met een lepe boogbal van ruim buiten de zestien verschalkte hij hem voor de 0-2. Dat ging de goede kant op. Maar vijf minuten later werd het verschil weer op één gebracht. Een voorzet van links werd door de Heezer verdediging afgeslagen, maar de afvallende bal werd door Tim Neggers binnengeschoten: 1-2. En dan werd het toch uitkijken voor de bezoekers. Even zette Oirschot aan, maar Heeze bezorgde zich een veldoverwicht. Ruim in de 7e minuut van de extra tijd maakte Heeze het verlossende doelpunt. Gijs Moerenhout veroverde de bal niet ver van de rechter hoekvlag. Hij dreef de bal langs de achterlijn op en gaf een strakke voorzet. Deze werd door de ingevallen Jasper Jakobs op waarde geschat en omgezet in de 1-3.

Oirschot drong nog wel even aan, maar niet lang daarna floot de goed leidende scheidsrechter voor het einde en waren de drie punten voor Heeze.

Volgende week thuis tegen Wilhelmina ’08 kan een vervolg worden gegeven aan de positieve reeks.