Heeze wint eerste competitiewedstrijd!

NWC 1 (zon)

RKSV Heeze 1 (zon)

1 oktober 2023 14:30

R. Schopenhauer

Sportpark 't Root
Beatrixlaan 42
5721LZ
ASTEN
tel. 0493-691973

Wedstrijdverslag zondag 1 oktober 2023

NWC 1 – RKSV Heeze 1     1-4

Uitstekend begin van Heeze in de nieuwe competitie.

In het voortraject werd drie keer verloren voor de beker, omdat het elftal niet volledig was. Enkele spelers keerden terug van vakantie en afgelopen werd in een oefenwedstrijd 1-1 gelijk gespeeld tegen Rhode. Er kon geëxperimenteerd worden met jeugdspelers, dat dan weer wel.

Vandaag stond de wedstrijd tegen NWC op de rit. Dat was na vijf jaar een hernieuwde kennismaking. En hoe!!

Na het gebruikelijke aftasten met over en weer enkele kansjes, kwam Heeze in de 20e minuut op voorsprong. Maarten Veerman werd door Tom Derkx diep gestuurd. Op zijn gebruikelijke manier omspeelde hij de Astense doelman en legde de bal in het lege doel: 0-1.

De thuisploeg creëerde daarna een veldoverwicht en dat had vlak voor de rust resultaat: In de 41e minuut zette Mark Bosch een afvallende bal, die voor zijn voeten belandde, om in een doelpunt met een gericht schot: 1-1. Een op dat moment wel verdiend gelijkspel, waarmee ook de rust werd bereikt.

Na de thee begon NWC wat voortvarender aan het restant van de wedstrijd en het leek wachten op hun voorsprong. Maar binnen 10 minuten waren de bezoekers een stuk efficiënter. In de 53e minuut schoot Jorg van Galen van buiten de zestien via de binnenkant van de paal de 1-2 binnen en negen minuten later belandde uit een inworp de door Maarten Veerman doorgespeelde bal bij Wessel Aerts, die beheerst de 1-3 tegen de touwen werkte.

Uiteraard probeerde de thuisploeg nog wat aan deze achterstand te doen. Met man en macht hield de verdediging van Heeze stand. Sterker nog. In de 83e minuut werd Jorg van Galen binnen de zestien onreglementair door de doelman gestopt. De laatste kreeg een tweede gele kaart en kon met rood eerder gaan douchen. De reserve doelman die zijn plaats innam, kon de toegekende strafschop, genomen door Gijs Moerenhout, niet keren en zo kwam de eindstand van 1-4 op het scorebord.

Volgende week thuis tegen de voorlopige koploper ZSV kan dit goede begin worden vervolgd.