Heeze laat de punten bij Wilhelmina'08 1

5591VE
HEEZE

RKSV Heeze 1 – Wilhelmina ’08  1     1-3

Heeze laat de drie punten aan Wilhelmina ’08.

In het begin leek er geen vuiltje aan de lucht voor de thuisploeg. Na de gebruikelijke inleidende schermutselingen, kwam Heeze na een klein kwartiertje op voorsprong. Bij een snelle aanval over rechts kreeg Tom Derkx de bal aangespeelde. De strakke voorzet van Tom werd door Gijs Moerenhout binnen geschoten: 1-0.

Het leek erop dat door wilde pakken, maar op een of andere manier lukte dat niet. Of de tegenstanders waren net iets vlugger aan de bal of de Weerter doelman stond in de weg. In ieder geval gingen ze met deze magere voorsprong rusten.

In de tweede helft herpakte Wilhelmina zich prima. Al na 7 minuten was het raak. De Heezer doelman verkeek zich op het harde schot van Mo El Arguioui, wat de gelijkmaker opleverde: 1-1. De bezoekers voelden dat er meer te halen was. En in de 70e minuut kregen ze het gelijk aan hun kant. Weer Mo El Arguioui werd diep gestuurd en ging alleen op de doelman af. Hij probeerde een stiftje. Even leek de Heezer doelman de bal over te tikken, maar het leer belandde toch in het doel: 1-2.

Heeze drong aan, maar kwam net elke keer iets te laat of was te onnauwkeurig. En toen in minuut 81 de ingevallen Edwin Vaas met een harde schuiver de doelman van de thuisclub kansloos liet, leek het pleit beslecht: 1-3. Verdere pogingen van de thuisclub brachten geen verandering meer in de stand.

Volgende week naar de andere Weerter club Sv Laar, die in de winning mood zijn.