Heeze verliest eerste (beker)wedstrijd van het nieuwe seizoen.

SV Valkenswaard 1 (zon)

RKSV Heeze 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 17

3 september 2023 14:30

R.H.F.A. Meijers

Sportpark den Dries
Past. Heerkensdreef 6
5552BG
VALKENSWAARD
tel. 040-2014233

Zoals de laatste jaren gebruikelijk begint het seizoen met drie bekerwedstrijden op de eerste drie zondagen van september. En zoals ook gebruikelijk waren er spelers van de selectie op vakantie of anderszins afwezig.

Toch begon Heeze niet verkeerd en als ze de kansen hadden benut, dan waren ze op een 0-2 of 0-3 voorsprong gekomen. Maar dat gebeurde niet. En dan komt de oude voetbalwet weer naar voren: als je zelf niet scoort, doet de tegenstander het. En de Bosuilen hadden maar vier minuten nodig om het verschil duidelijk te maken.

In de 31e minuut kwam Youri van Brussel op rechts naar voren gestormd en met een lange bal over de Heezer doelman bracht hij de 1-0 op het scorebord.

Eigenlijk vanaf de aftrap wist Valkenswaard de bal te heroveren en werd Sem van Ham diep gestuurd. Ook hij stuurde de doelman met een bekeken lob het bos in: 2-0.

In de 35e minuut omspeelde de aanval van de thuisclub de schutterende verdediging van Heeze en was het Youri van Brussel die de beslissende tik uitdeelde voor zijn tweede en de 3-0 voor Valkenswaard. Dat was ook de ruststand.

In het tweede bedrijf was Heeze niet bij machte om een positieve draai aan de stand te geven. Ze probeerden wel te blijven voetballen, maar verder dan een paar kansen kwamen ze niet. Het lukte Sem van Ham van de thuisclub wel. Hij bracht de eindstand van 4-0 op het scorebord met zijn tweede.

Werk aan de winkel dus voor Goeran en zijn staf. Maar ze hebben nog even.