Heeze verliest ook derde bekerwedstrijd.

RKSV Heeze 1 (zon)

EFC 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 17

17 september 2023 14:30

R. Nelemans

Sportpark Het Lambrek
Sterkselseweg 51
5591VE
HEEZE

Wedstrijdverslag zondag 17 september 2023

RKSV Heeze 1 – EFC 1 (beker)     1-3

Heeze verliest ook derde bekerwedstrijd.

De thuisploeg moest aantreden met (nog steeds) een aangepast elftal. En dat ging in sde eerste helft eigenlijk best wel goed.

Eerst had EFC een duidelijk veldoverwicht, maar serieuze kansen kwamen daar eigenlijk niet uit. Na een half uur leek Heeze het spel naar zich toe te trekken, maar ook dat leverde geen doelpunten op. Vrij onverwachts, maar zeker niet onverdiend, kwamen de gasten op voorsprong. Bij een aanval over rechts in de 41e minuut kreeg Joni Hooyen de bal aangespeeld. Hij maakte zich vrij en met een hard, diagonaal schot wist hij de Heezer doelman te verschalken: 0-1. En dat was ook de ruststand.

In de tweede helft maakte de bezoekers al vrij snel duidelijk, dat zij voor de overwinning gingen. In de 49e minuut zette Jim Daniels zelf een aanval door het midden op. Hij passte op een medespeler en met wat geluk kreeg hij de bal terug en tikte het leer binnen: 0-2.

Heeze gaf de moed nog niet op. Een kleine tien minuten later werd Koen van Lierop op links weggestuurd. Hij trok de bal voor op Gijs Moerenhout, die zich vrij speelde en hard op doel schoot. De doelman kon het schot keren, maar de afvallende bal belandde bij Maarten Veerman, die niet aarzelde en de 1-2 binnenschoot.

Even gloorde er hoop, maar toen drie minuten later Niels Krekels namens EFC de 1-3 liet aantekenen, was het pleit beslecht.

Alle reserves van beide kanten kregen nog speelminuten en dat was dan weer nuttig.

Uitgebekerd, maar als de basisspelers weer terug zijn van vakantie en blessures, kan er met een redelijk optimisme aan de competitie worden begonnen. En dat duurt nog twee weken, want op de eerste competitiedag 23 september 2023 is Heeze vrij.