Heeze laat bekerwedstrijd uit de vingers glippen

RKSV Heeze 1 (zon)

DBS 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs 3e ronde Groep 1 Beker laatste 64

15 januari 2023 14:00

R. Schopenhauer

Sportpark Het Lambrek
Sterkselseweg 51
5591VE
HEEZE

Bekerwedstrijd RKSV Heeze 1 – DBS 1     2-2, DBS wint na strafschoppen (4-3)

Heeze laat bekerwedstrijd uit de vingers glippen.

De eerste helft eindigde in een bloedeloze 0-0. De thuisploeg kreeg enkele goede kansen, maar wist die niet te verzilveren.

In de tweede helft kwam Heeze goed uit de startblokken. In de 52e minuut kon Jorg van Galen dit ook in de score tot uitdrukking brengen. Direct uit een vrije schop van net buiten de zestien wist hij de muur en de doelman te verschalken en de 1-0 binnen te schieten. Ze hadden in die periode door moeten drukken, maar dat gebeurde helaas niet. Het duurde tot de 80e minuut vooraleer de voorsprong kon worden uitgebreid. Uit een door Tom Derkx genomen hoekschop van links, kwam Maarten Veerman goed voor zijn directe tegenstander en prikte de 2-0 langs de mistastende doelman. Kat in het bakkie.

Dat dachten ze. Maar het liep anders. In de 89e minuut en de 2e minuut van de extra tijd wist DBS de score gelijk te trekken door twee uithalen. Strafschoppen.

Ook daarmee begon de thuisploeg goed: de drie eersten waren raak en DBS mistte twee keer: 3-1. Daarna wisten de Heezer spelers niet meer raak te schieten en de bezoekers nog drie keer. En dus bekert DBS verder, tegen Bergeijk dat van De Valk won.

Een dompertje waar nog lang over nagedacht moest worden