Onnodige en dure nederlaag van Heeze bij VOAB.

VOAB 1

RKSV Heeze 1 (zon)

1e klasse B

14 mei 2023 14:00

G.M.J. Tunders

Sportpark Van den Wildenberg
Spoorbaan 45
5051ET
GOIRLE

Wedstrijdverslag zondag 14 mei 2023

VOAB 1 – RKSV Heeze 1     2-1

Onnodige en dure nederlaag van Heeze bij VOAB.

Heeze begon sterk en kreeg diverse mogelijkheden. Bij de spaarzame uitvallen van de thuisclub redde de Heezer doelman Lars Bouwmans goed. Na ruim een kwartier viel Heezenaar Matthijs Veerman uit met een hamstringblessure en werd vervangen door Koen Duijts. Uiteindelijk in de 44e minuut konden de bezoekers ook in de score het goede spel tot uitdrukking brengen. Een voorzet van links door Gijs Moerenhout werd door broer Ivo in een doelpunt omgezet: 0-1. Gunstig net voor rust.

VOAB komt iets sterker uit de startblokken, maar er lijkt voor Heeze vooralsnog niets aan de hand. Totdat de thuisclub in de 58e minuut langszij komt, nadat de bezoekers niet goed uit konden verdedigen: 1-1.

Twee minuten daarna krijgt Heeze een strafschop toegekend, omdat Jorg van Galen in het strafschopgebied wordt aangetikt. Hij neemt hem zelf, maar mist.

De wedstrijd lijkt op een gelijkspel af te stevenen. Totdat Daan Simons in de 84e minuut VOAB op 2-1 brengt. Heeze was niet meer in staat om daar nog verandering aan te brengen. Met duur puntenverlies als gevolg.

Nog twee wedstrijden te gaan en de vraag is of het genoeg zal zijn als die allebei worden gewonnen. We hebben het niet meer in eigen hand. Maar volgende week thuis tegen DOSKO zal er in ieder geval gewonnen moeten worden.