Heeze heeft directe degradatie niet kunnen ontlopen.

LFC Leidse Footbal Club) 1

RKSV Heeze 1 (zon)

29 mei 2023 14:30

C. van der Heyden

Sportpark Boshuizerkade
Boshuizerkade 96 F
2321TX
LEIDEN

Wedstrijdverslag maandag 29 mei 2023 (Tweede Pinksterdag)

FC Boshuizen 1 – RKSV Heeze 1     5-2

Heeze heeft directe degradatie niet kunnen ontlopen.

Op een zonnige dag naar Leiden met nog stille hoop om de nacompetitie voor klasse behoud te bereiken, begon Heeze redelijk aan de wedstrijd. Het eerste tikje werd echter door de thuisploeg al in de 20e minuut uitgedeeld, toen een lange bal van achteren door de spits van Boshuizen in één beweging uit de lucht werd geplukt en diagonaal langs de kansloze doelman in het doel werd gedeponeerd: 1-0. Het dient gezegd te worden: een mooi doelpunt.

In het verdere verloop van de eerste helft kregen de bezoekers langzaam iets meer grip op de wedstrijd en vlak voor rust (41e minuut) kon Ivo Moerenhout een doorgekopte bal van Maarten Veerman in een doelpunt omzetten: 1-1. Dat opende perspectief voor de tweede helft.

Maar al vijf minuten na de rust kwam Boshuizen weer op voorsprong: 2-1 en toen een kwartier later de snelle spits werd diep gestuurd en alleen op de doelman afging, die hij met een schuiver passeerde, was de strijd gestreden: 3-1.

Zeker toen vernomen werd, dat Marvilde aan de winnende hand was, viel het doek helemaal voor Heeze. Gedegradeerd naar de tweede klasse.

Het was voor de statistieken, dat er in de laatste fase en de extra tijd nog 3 keer gescoord werd. Tweemaal door Boshuizen en eenmaal door Heeze (Jeroen van Seggelen), zodat de eindstand 5-2 werd.

Even was de stemming in mineur, maar tijdens de lange busreis terug naar het Brabantse, kreeg de realiteit de overhand. Gezien het hele seizoen (zeker het begin) kwam dit niet onverwacht. Volgend seizoen met een aantal jeugdspelers opnieuw werken aan beter verloop van de competitie. Voor nu een fijne vakantie.