Heeze deelt terecht de punten met Eindhoven.

FC Eindhoven AV 1 (zon)

1e klasse B

12 februari 2023 14:30

J.P.M. Loontjens

Sportpark Genneperparken
Velddoornweg 6
5644SZ
EINDHOVEN
tel. 040-2551846

Beide teams hebben de punten hard nodig en dat betekende dat ze er beide voor gingen. De thuisclub startte het gelukkigst. In de 11e minuut werd de bal vanuit een vrije trap van zeker 25 meter hoog in de doelmond geplaatst. Bij de verre paal kon Toon Dekkers het leer nog net binnenkoppen: 1-0.

De bezoekers gingen niet bij de pakken neer zitten en probeerden koste wat kost de stand in ieder geval gelijk te trekken. En dat lukte in de blessuretijd. Een Heezer aanval werd afgeslagen en de afvallende bal belandde bij Ivo Moerenhout. Zijn schot dreigde naast het doel te zeilen. Gelukkig stond Matthijs Veerman op de juiste plek om de bal voldoende van richting te veranderen en deze belandde onhoudbaar voor de doelman tegen de touwen: 1-1.

In het tweede bedrijf was het eerste kwartier voor Heeze. Ze creëerden verschillende goede kansen, maar het lukte niet om deze in doelpunten om te zetten. De voorhoede wilde graag, echter de vizieren stonden niet op scherp.

Langzaam maar zeker nam de thuisploeg het initiatief over. Met kunst en vliegwerk kon de Heezer verdediging schade voorkomen. De enigszins onzekere doelman moest diverse keren door zijn verdedigers geassisteerd worden. Maar het lukte uiteindelijk om het gelijkspel over de streep te trekken.

Eerst volgende week uitrusten (of niet: carnaval!!) en dan het inhaalweekend, waarbij voor ons de thuiswedstrijd tegen FC Boshuizen op de rol staat. Nieuwe kansen.