Heeze verliest ook tweede wedstrijd

RKSV Heeze 1 (zon)

FC Eindhoven AV 1 (zon)

2 oktober 2022 14:30

J.D. Masman

Sportpark Het Lambrek
Sterkselseweg 51
5591VE
HEEZE
tel. 040-2262698

In het begin ging het goed gelijk op met kleine kansjes voor beide partijen. Onnauwkeurigheid en de in de weg staande doelmannen zorgden er voor dat er niet gescoord werd. Tot in de 24e minuut. De Eindhovenaren kregen een strafschop voor een vermeende(?) overtreding van de Heezer doelman, die ook nog een gele prent kreeg. In eerst instantie werd er een doelpunt gemaakt. Maar de strafschop moest worden overgenomen omdat spelers van de bezoekers te vroeg kwamen ingelopen. En de tweede keer kon doelman Koen Schenkels zijn kunststukje van vorige week herhalen en de pingel opvangen. Het bleef dus 0-0. Zo werd ook de rust gehaald.

In het tweede bedrijf leek Eindhoven iets beter uit de kleedkamers te zijn gekomen. Wat na ongeveer 10 minuten resulteerde in de op dat moment verdiende voorsprong. Abdelauoli Azmani stond aan het eind van een goede aanval en kon rustig de 0-1 binnenschieten. De thuisploeg liet zich niet van de wijs brengen en schakelde een tandje bij. Dat leidde echter niet tot een doelpunt. En toen uiteindelijk in de 86e minuut Kiyabu Nkoyi, na slordig uitverdedigen van Heeze, de 0-2 kon scoren, was de wedstrijd gelopen.

Het liep iets beter bij de thuisploeg, vergeleken met de eerst wedstrijd, maar het leverde niets op.

Volgende week naar FC Kruisland om daar de eerste punten te pakken.