Heeze begint competitie in mineur.

Erp 1

RKSV Heeze 1 (zon)

1e klasse B

25 september 2022 14:00

L.A. Schuurmans

Sportpark Den Uil
Den Uil 3
5469CG
ERP

Wedstrijdverslag zondag 25 september 2022

RKSV Erp 1 – RKSV Heeze 1     3-1

Heeze begint competitie in mineur.

De thuisploeg begon de wedstrijd duidelijk beter en zette vanaf het begin de nodige druk. In de 16e minuut kwam er een soort voorbeslissing. De doelman van Heeze kreeg een directe rode kaart voor een vermeende overtreding (?) op een doorgebroken speler plus ook nog een strafschop. Matthijs Veerman werd ingeruild tegen de reservedoelman Koen Schenkels, die meteen voor een belangrijke taak stond: het stoppen van de pingel. En hij pakte hem! Dat was goed binnenkomen.

Maar met een man minder was het voor de bezoekers meer tegenhouden dan het opbouwen van verzorgde aanvallen. Toch hielden zij het tot de rust op de 0-0.

De tweede helft was meer van hetzelfde. Erp bleef maar komen en Heeze kon er sporadisch iets tegenover stellen. En in de 58e minuut kreeg de thuisploeg loon naar werken. Rob Rijbroek sprintte op rechts richting het vijandelijke doel en werd op keurig bediend middels een zuivere crosspass. Hij nam goed aan en schoof de bal beheerst langs de Heezer doelman: 1-0. Nog geen drie minuten later werd de stand verdubbeld. Uit een hoekschop van links, kopte Max de Jong de 2-0 tegen de touwen. En tien minuten later maakte dezelfde speler uit een bijna onmogelijke hoek de 3-0. Wedstrijd gespeeld.

Dat de bezoekers nog scoorden, was voor de statistieken. Overigens wel een beauty. In de 85e minuut wist Gijs Moerenhout, na een mooi 1-2tje met Jorg van Galen, de eindstand 3-1 op het scorebord te brengen.

Volgende week thuis tegen Eindhoven av wacht een nieuwe kans.