Heeze zet stijgende lijn niet door

Sarto 1

RKSV Heeze 1 (zon)

4 december 2022 14:00

H. Ramcharan

Sportpark Westend

Wedstrijdverslag zondag 4 december 2022

Sarto 1 – RKSV Heeze 1     6-3

Heeze kan stijgende lijn niet voortzetten.

In het begin van de wedstrijd leek het er op dat de bezoekers doorgingen waar ze afgelopen donderdagavond aan waren begonnen. Na negen minuten stond het al 0-2, door doelpunten van Marthijs Veerman, na een snelle aanval, en Jorg van Galen. Maar het afgekeurde derde doelpunt van Heeze en een makkelijk gegeven en benutte strafschop (in de 23e minuut door Daniel Kuipers: 1-2) van Sarto leken de wedstrijd te doen kantelen. Rond de 40e minuut waren twee uitvallen van de thuisclub (met doelpuntenmakers Bram Hesselberth en Jules Swaak) voldoende om met een 3-2 stand de rust in te gaan. Toch leek er nog niets verloren voor Heeze.

In de 56e minuut maakte Jules Swaak de 4-2 via een snelle uitbraak. Een kleine tien minuten later verkleinde Jorg van Galen de achterstand weer tot één (4-3) na een goed genomen hoekschop en gaf de bezoekers weer hoop op meer. Maar toen in de 77e minuut Jules Swaak zijn hattrick volmaakte en Daniel Kuipers in de 80e minuut zijn tweede scoorde was bij 6-3 de wedstrijd gespeeld. Jammer, maar helaas.

Hopelijk kunnen we volgende week thuis tegen VOAB de eerste competitiehelft wat positiever afsluiten, voordat we op 18 december de bekercompetitie vervolgen tegen DBS.