Eerste winst voor Heeze!

BEST

Wedstrijdverslag donderdag 1 december 2022

RKSV Heeze 1 – Best Vooruit 1     4-1

Eerste winst voor Heeze en nog wel tegen de koploper.

De afgelaste wedstrijd van afgelopen zondag moest vandaag worden ingehaald. In onderling overleg met Best Vooruit werd besloten om deze te spelen op sportpark De Leemkuilen.

Kunstgras, kunstlicht maar geen kunstvoetbal.

Want Heeze begon voortvarend aan de wedstrijd met al in de 2e minuut een eerste grote kans. Dat bleek een voorbode te zijn. In de 5e minuut was het al raak. Een aanval over rechts werd in de rebound door Maarten Veerman succesvol afgerond: 1-0.

De bezoekers bleven met goed en snel voetbal de aanval zoeken. Rond het half uur had dat resultaat. In de 27e was het Gijs Moerenhout, die bij een scrimmage voor het doel, het beslissende (kop)zetje gaf voor de 2-0 en in de 31e minuut was het, wederom na een snelle aanval over rechts, de vrijlopende Tom Derkx die uiteindelijk de 3-0 voor zijn rekening nam. Als de wedstrijd toen nog niet gelopen was, was hij dat in de 41e minuut bijna zeker wel. Bij de zoveelste snelle aanval over rechts, met Matthijs Veerman in de hoofdrol, werd uiteindelijk Gijs Moerenhout vrij voor doel gezet. Hij tekende zijn tweede aan en de vierde voor het team: 4-0. Een ongekende weelde nog voor de rust!

De tweede helft werd door de bezoekers kundig en regelmatig uitgespeeld. Dat in de 64e minuut Dave de Bresser de 4-1 liet aantekenen was leuk voor de thuisclub en de statistieken. Gijs had zijn hattrick eigenlijk vol moeten maken, maar hij stuitte op de doelman.

Een duidelijke overwinning met goed spel van het hele team, inclusief de “jonkies”. Misschien moeten we meer doordeweeks spelen. Zou dit dan toch de ommekeer zijn?

Zondag bij Sarto kunnen ze dat bevestigen.