Heeze komt maar niet weg uit gevarenzone

Best Vooruit 1

RKSV Heeze 1 (zon)

23 april 2023 14:30

P. Kerstges

Sportpark de Leemkuilen
Sportlaan 4
5683CS
BEST

Best Vooruit 1 – RKSV Heeze 1     4-2

Heeze komt maar niet weg uit de gevarenzone.

Het begon zo goed voor de bezoekers. Al in de 2e minuut kwamen ze op voorsprong. Uit een hoekschop van links belandt de bal bij Ivo Moerenhout, die echter niet in scoringspositie kwam. De bal wordt weggewerkt en belandt voor de voeten van Marcel Kox. Van ruim twintig meter haalt deze hard en doeltreffend uit: 0-1.

Best Vooruit schakelde een tandje bij en dat had in de 15e minuut resultaat. De diep gestuurde spits werd binnen de zestien onreglementair gestopt en de toegekende strafschop werd door Elmo Hertogh verzilverd: 1-1.

Tot de rust bleef dit zo, al miste de thuisclub verschillende kansen. Heeze kon daar weinig tegenover zetten.

Na de thee wilden de Rood-Zwarten duidelijk meer en na 10 minuten brachten ze dat ook in de score tot uitdrukking. In de 55e minuut werd Thomas van Heukelom met een precieze dieptepass vrij voor de Heezer doelman gezet en maakte het goed af: 2-1. Acht minuten later belandde de bal, na een afgeslagen aanval, bij aanvoerder Bram Toebes, die met een gericht afstandsschot de Heezer verdediging kansloos liet: 3-1.

Dit was voor Heeze het sein om te proberen nog wat recht te zetten. En zowaar lukte dat. Na geklungel in de Bestse verdediging kon Jorg van Galen de bal oppikken, alleen op de doelman afgaan en beheerst de 3-2 binnenschieten. Even gloorde er hoop op meer. Maar toen in de 82e minuut Thomas van Heukelom zijn tweede binnenschoot en de 4-2 op het scorebord bracht, was het pleit beslecht.

Met nog vier wedstrijden te spelen en vier punten achter de plaats voor de nacompetitie, ziet het er niet goed uit. Maar het kan nog steeds, al hebben we het niet meer alleen in eigen hand.

Volgende week thuis tegen Sarto kunnen we laten zien of we nog steeds in de eerste klasse thuis horen.