Heeze grijpt laatste strohalm om directe degradatie te ontlopen

RKSV Heeze 1 (zon)

DOSKO 1

1e klasse B

21 mei 2023 14:30

F.P.A. Halmans

Sportpark Het Lambrek
Sterkselseweg 51
5591VE
HEEZE
tel. 040-2262698

Tegen het al gedegradeerde DOSKO begon de thuisploeg overtuigend aan de wedstrijd. Een goed lopende aanval stond al in de 5e minuut aan de basis voor de voorsprong. Ivo Moerenhout gaf de laatste zet: 1-0.

Er werd niet meteen doorgepakt, hoewel er wel kansen voor kwamen. Zelfs de gasten kregen na twintig minuten mogelijkheden, maar hun vizier stond gelukkig niet op scherp. Na krap een half uur spelen wist Heeze de score te verdubbelen. Bij een aanval over rechts kon Maarten Veerman de voorzet doortikken naar de vrijstaande Jorg van Galen. Die speelde een verdediger uit en schoot de bal tegen de touwen: 2-0. En hoewel de thuisploeg het nog wel probeerde werd dit ook de ruststand.

Na de thee was het veel van hetzelfde. Kansjes over en weer, maar het duurde tot de 72e minuut, toen DOSKO de stand voor hen iets dragelijker maakte: 2-1. Even kregen ze hoop, maar in de 79e minuut werd die hoop de bodem in geslagen. Voor het vijandelijke doel werden wat schoten afgevuurd, maar die werden gekeerd. Uiteindelijk gaf Ivo voor en kon Gijs Moerenhout makkelijk de 3-1 op het scorebord zetten. En toen zeven minuten later Ivo door Jochem de Ruijter werd diep gestuurd, besliste eerstgenoemde de wedstrijd door de 4-1 in het doel te leggen.

We staan nog één punt onder Marvilde, dus wordt het volgende week, bij Boshuizen in Leiden, beslist of we direct degraderen of nacompetitie voor klasse behoud gaan spelen.