Heeze grijpt zijn kans en wint van Sarto.

RKSV Heeze 1 (zon)

Sarto 1

30 april 2023 14:30

J. Quinten

Sportpark Het Lambrek
Sterkselseweg 51
5591VE
HEEZE
tel. 040-2262698

Vanaf het begin had Heeze het niet gemakkelijk. Het eerste half uur speelde zich voornamelijk af rond het doel van de thuisclub. Na een half uur kantelde het richting Heeze en dat resulteerde vlak voor de rust in een voorsprong. In de 44e minuut stond Jorg van Galen aan het einde van een aantal doelpogingen. Maar telkens werd de bal weggewerkt behalve die laatste, die door Jorg keurig werd binnengeschoten: 1-0. Dat was echter niet de ruststand. Want in de 45e minuut was er een identieke situatie voor het Heezer doel en daar was het Jules Swaak die een afvallende bal oppikte en hard raak schoot: 1-1. En dat was wél de ruststand.

In de tweede helft hielden de beide teams elkaar in evenwicht met kansen over en weer. Het duurde tot de 67e minuut toen daar verandering in kwam. Bij een aanval van de thuisclub lukte het in eerste (Matthijs Veerman tegen de paal) en tweede (schot Tom Derkx geblokt) instantie niet om het net te vinden, maar toen de afvallende bal bij Ivo Moerenhout terecht kwam legde deze alles in een vernietigend schot dat de 2-1 opleverde. Hij schreeuwde het uit: eindelijk weer gescoord!

Nu was het zaak om deze voorsprong niet zo snel uit handen te geven dan de eerste keer. Dat lukte met het nodige wegtrappen en ook wel wat geluk. De Heezer verdediging stond pal en de aanvallers van Sarto hadden hun vizier niet op scherp staan. Drie punten in de zak.

Heeze is de vierde plaats van onder (die vrijwaart van directe degradatie) tot op een punt genaderd. Er gloort dus nog steeds hoop. Over twee weken uit naar VOAB, ook een club die nog niet helemaal vrij staat. Spannend.