Heeze verliest ruim van koploper.

Nemelaer 1

RKSV Heeze 1 (zon)

16 april 2023 14:30

C.J.T. van Daal

Sportpark De Walzaad
Sportlaantje 1 a
5076AM
HAAREN

Wedstrijdverslag zondag 16 april 2023

Nemelaer 1 – RKSV Heeze 1     4-0

Heeze verliest ruim van koploper.

In het eerste half uur ging het redelijk gelijk op, met wel een overwicht van de thuisclub. Maar nadat Gijs Moerenhout in de 17e  minuut tegen zijn tweede gele kaart aanliep en dus met rood naar de kleedkamer kon vertrekken, werd het aanpoten voor Heeze. Tot de 36e minuut hielden ze het goed vol. Toen opende Giel v.d. Ven de score, door een afvallende bal (na een redding van de Heezer doelman Lars) om te zetten in een doelpunt: 1-0. Er zou sprake zijn van buitenspel, maar de scheidsrechter ging niet mee in het vlagsignaal van de (Heezer) grensrechter. Met deze stand werd de rust bereikt.

In de tweede helft was het veel van hetzelfde. De meeste kansen waren voor Nemelaer, maar ook de bezoekers kregen er een paar. En zo lang het 1-0 bleef kon het nog alle kanten op. Uiteindelijk duurde het tot de 80e minuut dat de wedstrijd in feite beslist werd. De Heezer verdediging kon de bal niet goed wegwerken en de ingevallen Geert v.d. Ven profiteerde hiervan door de bal in het doel te deponeren: 2-0. De tien van Heeze gaven zich gewonnen. En dat Joeri Vugts in de 86e en 90e minuut de stand naar 4-0 tilde was op zich verdiend, maar wel enigszins geflatteerd. Nemelaer gaat door op kampioenskoers en Heeze moet nog enkele wedstrijden winnen om zich vrij te spelen van directe degradatie. Daar kunnen ze volgende week tegen Best Vooruit mee beginnen. Thuis of uit, dat is de vraag.