Heeze verliest nipt van De Valk

5591VE
HEEZE
tel. 040-2262698

Bij de thuisclub waren weer een paar spelers terug van weg geweest. Koen van Lierop stond in de basis en Jorg van Galen begon op de bank. Bij De Valk waren ze duidelijk al wat verder. Ze hadden meer balbezit en speelden beter over. Het was dan ook niet onverdiend, dat ze op voorsprong komen. Antonio Balta haalde de trekker over: 0-1

Heeze kwam wel iets beter in het spel, maar kon tot de rust aan de stand niets veranderen.

Na de thee begon De Valk beter aan de tweede helft. Dat leidde in eerste instantie niet tot een verder resultaat. En toen de thuisclub door enkele wissels steeds meer van het spel kreeg, kwamen die zelfs in de 77e minuut op gelijke hoogte. Een verre inworp van Gijs Moerenhout werd door Marcel Kox doorgekopt en door Jorg van Galen met een omhaal binnen geschoten: 1-1.

Lang konden ze daar niet van genieten, omdat Joran Vermeulen in de 82e minuut, nadat hij van rechts keurig werd bediend, de bal langs een verdediger en onder de Heezer doelman door in het doel deed belanden: 1-2.

Heeze probeerde het nog wel, maar ook De Valk kreeg bij uitvallen nog kansen. Maar de stand bleef ongewijzigd.

Hierdoor is De Valk al zeker van de volgende bekerronde. Heeze dient daarvoor volgende week thuis te winnen van CHC uit Den Bosch.